وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ های کشور با بهره گیری از تجربیات آموزش های مجازی، این ظرفیت را دارند که پس از برطرف شدن بیماری کرونا بتوانند بخشی از فعالیت‌های‌شان را به صورت غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی ارائه دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمنصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی علی ربیعی سخنگوی هیأت دولت و محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از بخش‌های مختلف مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و دانشگاه علمی کاربردی مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد بازدید کردند.
وزیر علوم در این بازدید با اشاره به سخنان ارائه ‌شده مدیران مجتمع، مدعوین و توان‌یابان مجتمع، اظهار کرد: توان‌افزایی برای توان‌یابان و عزیزانی که دارای معلولیت هستند، کار بسیار ارزشمندی است. به‌خصوص وقتی در حوزه آموزش دانشگاهی اتفاق می‌افتد، یک نوع ارتقای توانمندی‌ها به لحاظ علمی و فنی و فناورانه است.
غلامی روحیه خیراندیشانه افراد را مایه اصلی توفیق این گونه مراکز دانست و ضمن اشاره به سخنان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، افزود: مراکز جامع علمی و کاربردی عموماً به لحاظ مالی خودکفا هستند. با این حال، این مرکز از مواردی استثناء شده است تا مسائل و مشکلات آن رفع شود.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: شرایط ناشی از پاندمی کرونا همه دانشگاه‌های کشور را در موقعیتی قرار داد که امکان حضور دانشجویان نبوده و نیست و در یک شرایط بعضاً جهشی اتفاق افتاده است که مجموعه‌های دانشگاهی کاری را انجام داده‌اند که در شرایط عادی فکرش را هم نمی‌کردند.
وزیر علوم با اشاره به کاستی‌ها در آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: در شرایط کرونا بدیهی است که کاستی‌ها خودشان را نشان می‌دهند و همین امر کمک می‌کند به رفع آنها اقدام‌های مدیریتی و به لحاظ تأمین منابع صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: اغلب دانشگاه در نیم سال گذشته مسائل و مشکلات بیشتری داشتند که در نیم سال جاری بسیاری از این مسائل و مشکلات برطرف شده است.
غلامی پیرامون آموزش الکترونیکی و ظرفیت ایجاد شده، گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها این ظرفیت را دارند و توانمندی را نشان دادند که پس از برطرف شدن این بیماری بتوانند بخشی از فعالیت‌هایشان را به صورت غیرحضوری و آموزش‌های غیرحضوری ارائه دهند.
وزیر علوم با اشاره به حضور قریب به ۵۲ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور، افزود: در حال حاضر نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز ظرفیت داریم. تعداد زیادی دانشجوی غیرایرانی داشتیم که بسیاری از آنها به کشورشان بازگشته‌اند ولی از همانجا مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که مجتمع علمی کاربردی بتواند در سطح کشور خدمات‌رسانی کند و گفت: این موضوع نکته خوبی است و حتماً نیاز است که تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گیرد که در ذیل ضوابط و مقررات دانشگاه باشد و دانشجویانی که خدمات می‌گیرند بتوانند از منابع رسمی این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰