رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد ۱۰ هزار تست تشخیصی سریع کرونا فعلا در اختیار استان قرار گرفته که یک‌هزار از آن در اختیار حوزه مراقبت مرزی در شهرستان قصرشیرین قرار داده شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمودرضا مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با شیوه محله محور و خانواده‌ محور در قالب «شهید قاسم سلیمانی» در کرمانشاه براساس چهار اصل برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و پایش و نظارت در راستای مدیریت بیماری، کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ‌ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان در حال اجرا است.
وی با اشاره به فعایت سه تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در این طرح، گفت: مسئولیت هدایت تیم‌های نظارتی و مراقبتی با دانشگاه علوم پزشکی و حمایتی برعهده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان است، البته در طرح شهید سلیمانی همگی جهادی پای کار باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در قالب طرح هر خانه یک پایگاه سلامت استان به ۲۴ منطقه تقسیم‌بندی شده است، گفت: ۱۰ منطقه از این تعداد در کرمانشاه است که تاکنون در چهار منطقه اجرایی شده و ۲ منطقه در اسلام‌آباد غرب و همچنین مابقی شهرستان‌ها هر کدام یک منطقه براساس جغرافیا و جمعیت سازماندهی و اجرا می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۷۷۳ تیم عملیاتی در استان برای اجرای این طرح، گفت: ۱۴۴ تیم از این تعداد در شهر و ۶۲۹ تیم در روستاها در نظر گرفته شده است.
مرادی از ورود کیت‌های تشخیص سریع کرونا به استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ هزار تست تشخیصی سریع کرونا فعلا در اختیار استان قرار گرفته، که ۶ هزار عدد از این تعداد را بین شبکه‌های بهداشتی درمانی و مراکز منتخب شهرستان‌ها تقسیم کرده‌ایم و ۳ هزار عدد دیگر هم تا آخر هفته توزیع خواهیم کرد و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه انجام آن براساس دستورالعمل ارسالی به این مراکز ارائه شده است.
وی با بیان اینکه به صورت هفتگی تست‌های بیشتری در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: یک‌هزار عدد از کیت‌های تشخیصی سریع کرونا استان را در اختیار حوزه مراقبت مرزی در شهرستان قصرشیرین قرار داده شده تا با کمک مراقبین پایگاه مراقبتی این مرز با انجام تست‌های سریع تشخیصی کرونا از ورود افراد بیمار به داخل استان جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: از آن‌جا که تست فوری کرونا؛ سریع‌تر و بدون نیاز به نمونه‌گیری از بینی یا حلق است و ظرف مدت نیم ساعت نتیجه را مشخص می‌کند، مطمئنا در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر خواهند بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما