تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۴۴۰۱۲
شهید عادل چگینى در وصیت‌نامه خود آورده است: من همراه هموطنان بپا خاسته‌ام تا علیه دشمنان مقاومت و ایستادگى کنیم تا بتوانیم خدمت کوچکى به این انقلاب و مملکت اسلامیمان کرده باشیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.
می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».
تبرک لحظاتمان با شهید عادل چگینى:
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود و سلام بر یگانه منجى عالم بشریت مهدى موعود و نایب بر حقش امام خمینى.
به نام آنکه بر هر کارى توانا و قادر است و هو على کل شىء قدیر بنام خداوندى که زنده مى‌کند و می‌میراند و مجددا زنده مى‌گرداند و خود هرگز نمى‌میرد.
 به نام خدائی که ما را مورد لطف و رحمت خود قرار داد تا بتوانیم از سلطه ستمگران و جباران زمان رهایى یابیم و طى گذشت حیات دنیوى ائمه اطهار که زمان زبونى حاکمان و غارتگران بود.
بزرگوارى از نسل پیامبر عظیم‌الشان اسلام و زهراى اطهرى  به نام خمینى بت‌شکن در مسیر ائمه معصومین حرکت و در مقابل ستمگران زمان قد علم کرد و فریاد هل من ناصر ینصرنى حسینى  را سر داد و ملت ایران هم لبیک گفتند و حرکت کردند و اینجانب عادل چگینى که یکى از فرزندان حقیر این مملکت اسلامى هستم همراه هموطنان بپا خاسته تا اینکه علیه دشمنان مقاومت و ایستادگى کنیم شاید به لطف خدا به پیروزى برسیم و بتوانیم خدمت کوچکى به این انقلاب و مملکت اسلامیمان کرده باشیم.
پدرجان امیدوارم که همیشه سلامت و تندرست باشید و از خداوند متعال مى خواهم زحماتى که به پاى اینجانب فرزند حقیرتان کشیده‌اى در حق من حلال کنید و به شما سفارش مى کنم که اگر خداوند مرا به سوى خود دعوت کرد مبادا که ناراحت شوید و در غیبت من نگران باشى.
خدمت مادر عزیز و از چشم راست عزیزترم سلامى گرم مى رسانم و از شما مادر عزیزم می‌خواهم که بخاطر زحمات و شب نخوابی‌هایى را که در حق من متحمل شده‌اید مرا ببخشید؛ سفارش من به شما پدر و مادر عزیزم این است که اگر خداوند مرا بسوى خود دعوت کرد نکند که بعد از من نگران باشید یا غم و اندوهى بخورید و غمى به دل راه دهید بلکه شاد و خوشحال باشید که راهى را که همان راه اسلام و دین اسلام است خودم آگاهانه انتخاب کرده و جانم را فداى اسلام کرده و شما خدا را حمد و سپاس بگوئید که این لیاقت را به شما و من داده که قربانى و هدیه شما را پذیرا شده و باید افتخار کنید که چنین فرزندى را تربیت کرده‌اید.
باید شما الگوى دیگران باشید و برادران و خواهران را یارى دهید که در این راه کوشش و تلاش کنند، من از هیچکدام از برادرانى که در کنارم به شهادت مى رسند که بهتر نیستم و امیدوارم که در این جنگ که جنگ با کفار است بتوانیم موفق و پیروز باشیم.
مادرجان دوست دارم که بعد از من صبور باشید هر چند که می‌دانم صبر و تحمل شما بیش از حد است و دوست دارم که همانند حضرت زینب (س) صبور و شجاع باشى و در غیبت من اندوه نخورى زیرا که خداوند در قرآن مى فرماید:
ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عنده ربهم یرزقون
یعنى اینکه مپندارید آنانکه در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند و پیش پروردگارشان روزى می‌خورند.
پدر و مادر عزیزم از قول من به مادربزرگ و عموها و تمام اقوام و خویشان و همچنین دوستان رفقا و برادرانم ارسطو، الله‌یار و مهدى و خواهر عزیزم فاطمه سلام و احوالپرسى کنید؛ من معذرت  می‌خواهم که نتوانستم به خدمت تک تک آنها برسم و از نزدیک از آنها تشکر و حلال‌خواهى کنم، امیدوارم اگر بر من حقى دارند مرا ببخشایند. (انشاءالله)
اگر عمر باشد مرا هزار و دویست                                     بجز خاک تیره مرا جاى نیست
انسان هر چند که در این دنیا زندگى کند در آخر باید سفر کند و به جهان آخرت بشتابد چه بهتر از اینکه انسان در راه حق و دفاع از میهن خود فداکارى و جانبازى کند.
در آخر از شما مى خواهم که  این چند بیت را روى قبرم بنویسید . البته اگر این کاغذ قبل از تهیه این سنگ بدستتان رسید. امیدوارم که شما هم بپذیرید.
من شهیدى از شهیدان ره اسلامم                              به ره مملکت و دین رفته و عادل نامم
سر و جان باخته ره رهبر و وطنم                                 آنکه از بهر شهادت نهراسید منـــــم
گر چه ناکام در ایام جوانـــى مردم                             نوگلى بودم از باغ خزان پژمـــــــردم
لیک این مردن من زندگى جاوید است                          مرگ سرخ است





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷