تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۹۹۶
در حالی که آمریکا تمام تلاش خود را برای قطع صادرات نفت ونزوئلا به کار بسته،‌ اما یک خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد که صادرات نفت ونزوئلا طی ماه اخیر افزایش داشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغبا وجود تلاش‌های آمریکا برای قطع صادارت نفتی ونزوئلا، اما صادرات نفت این کشور آمریکایی لاتین شاهد رشد بوده است.
بر اساس آمارهایی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده، کاراکاس در ماه نوامبر (آبان-آذر) بیش از نیم میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده که سه برابر بیشتر از ماه‌های قبل از آن است.
بلومبرگ گزارش داده که مقصد بخش عمده‌ای از نفت صادراتی ونزوئلا،‌ چین بوده است.
بسیاری از خریداران عمده نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا،‌ خرید نفت از این کشور آمریکای لاتین را متوقف کردند اما شرکت‌های کوچک که آماده خطر کردن برای تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند را دارند، به خرید نفت از ونزوئلا می‌پردازند.
بلومبرگ به نقل از منابعی نوشت که نفت‌کش‌ها برای انتقال نفت ونزوئلا از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کرده‌آند که شامل خاموش کردن ترانسپوندرها و تغییر نام بوده تا بتوانند به انتقال نفت از ونزوئلا به چین بپردازند.
روابط دیپلماتیک کاراکاس و واشنگتن سال گذشته میلادی پس از اقدام دولت «دونالد ترامپ» در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا و تلاش برای خلع «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت، به طور کامل قطع شد. 
از آن زمان تا کنون، آمریکا تحریم‌های متعددی را علیه ونزوئلا اعمال کرده و تلاش کرده تا صادرات نفت این کشور را به صفر برساند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴