کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت پیشنهاد فسخ قرارداد واگذاری هفت تپه را رد کرد/ مجوز افزایش سرمایه بیمه البرز

12 آذر 1399 ساعت 9:20

در نشست هیأت واگذاری پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی برای برگشت دادن کشت و صنعت هفت تپه به دولت به خاطر اقساط معوقه خریدار موافقت نشد و قرار شد تا پایان سال مهلت پرداخت اقساط داده شود.


به گزارش بلاغ با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های خصوصی‌شده بدون رعایت ضوابط قانونی و شناخت اهلیت خریدار انجام شده و هم‌اکنون رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی در دادگاه کیفری به اتهام حیف و میل در اموال بیت‌المال در واگذاری‌ها و عدم رعایت قانون محاکمه می‌شود، برخی از این شرکت‌های واگذار شده با رأی هیأت داوری مانند کشت و صنعت مغان به دولت برگشت داده شد.
همچنین براساس سندی که به ما رسیده است در 369 جلسه هیأت واگذاری در 2 1مهرماه 99 در وزارت اقتصاد برگزار شد، گزارش سازمان خصوصی سازی مبنی بر عدم ایفای تعهدات خریدار شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با پیشنهاد فسخ قرارداد واگذاری یا ادامه قرارداد مشروط به انجام تعهدات توسط خریدار مطرح شد اما با توجه به شرایط خاص منطقه و بنگاه مذکور و ابلاغیه دبیر شورای عالی امنیت ملی، ضمن موافقت با استمهال پرداخت اقساط معوق تا پایان سال، مقرر شد موارد زیر از سوی سازمان خصوصی‌سازی پیگیری و در مقاطع دوماهه به هیأت واگذاری ارائه شود.

پرداخت کلیه اقساط حداکثر تا پایان مهلت مقرر، پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان، پرداخت به موقع حق بیمه کارکنان و معوقات حق بیمه، تشکیل مجمع عمومی جهت انتخاب حسابرس و بازرس قانونی معتمد بورس ظرف مدت یک‌ماه،‌ تشکیل مجمع عمومی جهت تصویب صورت‌های مالی از بدو واگذاری تاکنون، تشکیل مجمع عمومی جهت انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید با توجه به انقضای مدت مدیران ظرف زمانی یک‌ماهه در دستورکار قرار گرفت. 

مجوز افزایش سرمایه بیمه البرز
همچنین مقرر شد در راستای بند 9 ابلاغیه دبیر شورای عالی امنیت ملی به ریاست جمهور جهت اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ارائه شود. 
همچنین گزارش ویژه از شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس مطرح و مورد تأئید اعضا قرار گرفت. 
در بند دیگری از مصوبه این جلسه قرار شد در راستای اجرای بند 3 ماده 180 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، شرکت بیمه البرز مجاز به افزایش سرمایه از مبلغ 4 هزار میلیارد ریال به مبلغ 14 هزار و 424 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی‌ دارائی‌ها موافقت شد. 
همچنین در مورد عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت بیمه اتکایی امین جهت واگذاری از طریق فرابورس در این جلسه مطرح و مقرر شد این سهام با قیمت پایه هر سهم مطابق نرخ تابلوی فرابورس در روز عرضه معادل قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ هر سهم 10 هزار و 830 ریال قیمت پایان سهم در روز دوشنبه 21 مهر 99 به علاوه 20 درصد کمتر نباشد. به صورت نقد و اقساط شامل 50 درصد نقد و مابقی در اقساط یکساله طی دو قسط مساوی با فواصل شش‌ماهه از طریق فرابورس و با رعایت مقررات سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی عرضه شود. 
موضوع دیگر در جلسه هیأت واگذاری، درج عنوان شرکت نفت خلیج‌فارس به میزان 17.9درصد در فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری مطرح و با درج شرکت مزبور در فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری سال جاری موافقت شد. 
همچنین با توجه به توقیف و واگذاری بخشی از سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شرکت ایران‌خودرو از سوی سازمان امور مالیاتی در سال گذشته، درصد سهام سازمان مزبور در شرکت یاد شده از 14.04 درصد به 13.84 درصد اصلاح شد. 
همچنین با توجه به واگذاری بخش از سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز در قالب سهام ترجیحی درصد سهام دولت از صددرصد به 98.28 درصد اصلاح شد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443978

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443978/دولت-پیشنهاد-فسخ-قرارداد-واگذاری-هفت-تپه-رد-مجوز-افزایش-سرمایه-بیمه-البرز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com