کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میریوسفی: ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل به مثابه باز کردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است

11 آذر 1399 ساعت 13:35

سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به وال استریت ژورنال حمایت از ترور یک دانشمند را تشویق رژیم جنایتکار اسرائیل و متحدانش، برای ارتکاب ترورهای بیشتر خواند و افزود: ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل به مثابه باز کردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است.


به گزارش بلاغ به نقل ازعلیرضا میریوسفی سخنگوی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به روزنامه وال استریت ژورنال، مداخله رژیم اسرائیل در اقدام جنایتکارانه در ترور شهید محسن فخری زاده را به منظور بر هم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده خواند.
در این نامه آمده است: سرمقاله شما با عنوان «بایدن، ایران و بمب» ۲۸ نوامبر شرم آور و غیرانسانی است. حمایت غیرقابل توجیه از ترور وحشیانه یک دانشمند برجسته، کاری جز تشویق چند جنایتکار نظیر رژیم اسرائیل و متحدانش، برای ارتکاب ترورهای بیشتر نیست. ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل در قلمرو آن به مثابه باز کردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است. خطری که عواقبش را فقط انسان‌های آخر الزمانی بی خرد و بی پروا نادیده می‌گیرند.
میریوسفی در این نامه عنوان کرده است: بدون شک، هدف از مداخله رژیم اسرائیل در این اقدام جنایتکارانه، به منظور بر هم زدن بیشتر وضعیت آشفته در منطقه و از بین بردن مسیر دیپلماسی طراحی شده است.
در این نامه آمده است: محسن فخری زاده یک دانشمند برجسته و قهرمان ملی برای همه ایرانیان بود. آخرین خدمت وی به کشور تولید کیت تشخیص ویروس کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا بود، مرحله‌ای که به مرحله آزمایش انسانی هم رسیده بود.
سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: ترور وی هیچ اثری بر برنامه هسته‌ای کاملا مسالمت آمیز ایران نخواهد داشت، همانطور که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در چند سال گذشته تاثیری در پیشرفت‌ فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشور نداشته است.
به گزارش فارس، بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی وی به شهادت رسید. 
در همین زمینه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».
در پی این اقدام تروریستی، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت،  آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول حمله ناجوانمردانه علیه دانشمند برجسته‌ ایرانی برشمرد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443934

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443934/میریوسفی-ترور-یکی-مقامات-یک-کشور-عضو-سازمان-ملل-مثابه-باز-کردن-جعبه-پاندورا-بازی-خطرناک

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com