کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخشش شاعران استان در جشنواره سراسری شعر بسیج

11 آذر 1399 ساعت 13:15

مسؤول انجمن شعر بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری از درخشش سه نفر از شعرای استان در جشنواره سراسری شعر بسیج خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل ازفرشته محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرکرد گفت: با راه‌‌اندازی جلسات شعر بسیج هنرمندان استان از سال گذشته توانستیم هنرمندان و شاعران ارزشی و متعهد به آرمان‌ها و اهداف انقلاب را سازماندهی و تربیت کنیم تا با قرار گرفتن در این مسیر برای جوانانی که دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، روشنگری کنند.
مسؤول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: زبان قلم برنده است و تاثیر زیادی در حیطه فرهنگی، هنری دارد و چه بسا اینکه شعر می‌تواند سرنوشت یک ملت و عقاید مردم را تغییر دهد لذا هدف این سازمان تربیت شاعران ارزشی با آثار قابل توجه است.
محمدی با اشاره به اینکه کرونا نتوانسته جلسات شعر آن‌ها را تعطیل کند، افزود: با برگزاری جلسات شعر در فضای مجازی باعث شدیم هنرمندان از یکدیگر فاصله نگیرند و از تجربیات اساتید بزرگ در این عرصه استفاده کنند و بتوانند در جشنواره بسیج حائز رتبه شوند.
وی در خصوص جزئیات نهمین جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: جشنواره امسال در محورهای رازهای ارغوانی (روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هفت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی، جهش تولید اقتدار و بالندگی و شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار(مدافعان سلامت)، زخم‌های شعله (افشای جنایت‌های استکبار جهانی و مقاومت مردم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و...) و سبک زندگی اسلامی برگزار شد‌.
محمدی خاطرنشان کرد: ۹۶ اثر به دبیرخانه استانی فرستاده شد که پس از رقابت در مرحله استانی ۲۲ اثر توسط داوران برگزیده شد و به مرحله کشوری راه یافت که در مرحله کشوری نیز سه نفر از شاعران استان برگزیده شدند.
وی افزود: خاطره شیوندی نفر اول در بخش رازهای ارغوانی، مرتضی کریمی قهفرخی در بخش مکتب سلیمانی و نگار رفیعی در بخش رویش‌های ادبی زیر ۲۰ سال برنده شدند که به دلیل شرایط موجود جشنواره اختتامیه برگزار نشد و هدایا برای افراد ارسال می‌شود‌.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443932

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443932/درخشش-شاعران-استان-جشنواره-سراسری-شعر-بسیج

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com