سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از دیدار با همتای افغانستانی خود نسبت به برقراری صلح در کشور همسایه ابراز امیدواری کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دوحه که روز (دوشنبه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با هیأتی از دفتر سیاسی طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد، همچنین ظهر امروز نیز با سفیر افغانستان در دوحه دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه پرداخت.
دهقانی پوده در این باره در صفحه توئیترش نوشت: ظهر امروز با آقای دلیلی سفیر افغانستان در دوحه دیدار و درباره روابط دو کشور گفت‌وگو کردیم. ایشان شهادت دکتر فخری زاده را تسلیت گفت.
وی افزود: اولین دیدارم با سفرای مقیم قطر بود که بیانگر برادری و دوستی دو کشور است. امیدوارم به زودی صلح در کشور همسایه برقرار شود.
 

 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود از حضور هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در محل این سفارتخانه در پی شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران خبر داد.
این سفارتخانه اعلام کرد: ‏هیأتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور دانشمند شهید ‎فخری‌ زاده و ادای احترام به آن شهید عزیز، ورود حمید دهقانی پوده به دوحه را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران خیرمقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.
 

 
حمیدرضا دهقانی پوده اخیرا عهده‌دار سفارتخانه ایران در قطر شده است نیز در توئیتی در این خصوص نوشت: هیأتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت ایران در دوحه و ملاقات با اینجانب با محکومیت ترور دکتر فخری زاده، شهادت ایشان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید.
وزارت خارجه افغانستان نیز در پیامی این اقدام تروریستی را محکوم و محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان نیز امروز در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف ترور دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴