تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۸۴۷
نخست‌وزیر عراق با وزیر مشاور امور خاورمیانه انگلیس و وزیر نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، روز (دوشنبه)، با «جیمز کلفرلی» مشاور وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و «جیمز هبی» وزیر نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، اهمیت ادامه «همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم»، «تعقیب [عناصر] سازمان تروریستی داعش» و همچنین اوضاع منطقه و همکاری برای بازگردان آرامش و گفت‌و‌گو با هدف ثبات منطقه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
طبق این گزارش، دو طرف همچنین توافق‌های صورت گرفته در سفر ماه گذشته نخست‌وزیر عراق به انگلیس و راه‌های عملی‌کردن آن در راستای منافع دو کشور را مورد بررسی قرار داده‌اند.
اعلام دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق، پیشتر، گزارش داده بود که بغداد و لندن بر سر گام‌ برداشتن در جهت همکاری راهبردی توافق کرده‌اند (جزئیات بیشتر).
در ادامه این بیانیه‌ آمده است که دو طرف درباره راه‌های حمایت از «توانمندسازی نیروهای عراق در زمینه آموزش، تجهیزات، حمایت اطلاعاتی» بر پایه اولویت‌های عراق گفت‌و‌گو کرده‌اند.
 مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در این دیدار ضمن اشاره به روابط تاریخی دو طرف بر پافشاری عراق بر ایجاد روابط راهبردی با انگلیس در دو زمینه سیاسی و اقتصادی تأکید کرده است.
در مقابل، هیأت انگلیسی نیز «بر حمایت انگلیس از عراق و همچنین حمایت از مسیری که دولت عراق در زمینه اصلاح اقتصاد، امنیت و اقدامات مربوط به انتخابات زودهنگام برگزیده، تأکید کرده است».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰