کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت روستاهای اندیکا پس از بارش های اخیر

10 آذر 1399 ساعت 11:25

شهرستان اندیکا به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و مسیرهای کوهستانی،هرساله با آغاز بارش ها مسیرهای مواصلاتی و راه های روستایی آن دچار مشکلات زیادی می شود.


به گزارش بلاغ به نقل ازامراله نوذری سرپرست فرمانداری شهرستان اندیکا صبح‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در اندیکا ضمن اشاره به آخرین وضعیت بارش ها در این شهرستان،اظهارکرد:جاده های روستایی زیادی در این منطقه براثر بارش های شدید اخیر خصوصا در مناطق عشایری و صعب العبور از بین رفته است که در حال تلاش برای ترمیم و بازسازی آن ها هستیم.
رییس ستاد مدیریت بحران اندیکا ادامه داد : در مسیرهای زیادی از شهرستان ریزش کوه باعث انسداد مسیرهای اصلی شده بود که امروز توانستیم با کمک دستگاه های اجرایی،این مسیرها را بازگشایی کنیم و هم اکنون مسیرهای تردد از سمت چهارمحال و بختیاری، ایذه،لالی و مسجدسلیمان باز است و مشکلی برای رفت و آمد وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری اندیکا اظهار داشت:شدت بارندگی در مناطق زیادی باعث از بین رفتن جاده های خاکی شده است و برخی روستاهای در بخش مرکزی و چلو به دلیل بالا آمدن آب و یا از بین رفتن جاده ، به طور کامل مسدود شده است که در حال پیگیری رفع مشکل و باز شدن این مسیرها هستیم.
نوذری افزود:هم اکنون مناطقی مانند کمفه  با ۴ روستا،سرتنگ به سمت سرشط با ۵ روستا،مسیر کتک به برهان عالی با ۴ روستا،بنه حیدر به سمت گلالک با ۵ روستا،روستاهای منطقه شلا،منطقه تنگ سرد للر،زیرتنگ آبزر و... به دلیل تخریب جاده و یا ریزش کوه  مسدود شده است و در مناطقی مانند: دهدیک شیمبار ، هالکان وکوری به دلیل بالا آمدن آب رودخانه فصلی ، مسیر ارتباطی آن بسته شده است و امکان تردد در این مناطق وجود ندارد، همچنین در منطقه تنگ سرد للر براثر بالا آمدن آب رودخانه ، علاوه بر مسدود شدن جاده ، باعث آبگرفتگی تاسیسات آبرسانی شده است و آب این منطقه نیز قطع می باشد.
نوذری افزود،مناطق زیادی از روستاهای شهرستان خصوصا در نقاط عشایری و صعب العبور که قبلا جاده دسترسی مناسبی نداشتند دچار آسیب دیدگی شدید شده اند به طوریکه در برخی روستاها قریب به ۶۰ درصد از کل مسیر از بین رفته است و برای بازگشایی آن ها ماشین آلات سنگین مانند لودر ، گریدر ، بیل مکانیکی و ... هماهنگ کرده ایم که در نقاط مختلف شهرستان مستقر کرده ایم و عملیات بازگشایی آن از فردا صبح آغاز می شود.
وی در پایان گفت:جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان را به طور منظم تشکیل داده ایم و به صورت میدانی وارد عمل شده ایم و تمامی امکانات را برای مقابله با این بحران بسیج کرده ایم و در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن،مسیرهایی که بسته شده اند را بازگشایی کنیم،ضمنا به مردم این وعده را می دهیم که تا پایان بحران و حل کامل این مشکلات،در کنارشان خواهیم بود و در این مدت هیچ مدیری حق خروج از شهرستان را ندارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443809

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443809/آخرین-وضعیت-روستاهای-اندیکا-بارش-های-اخیر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com