تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۹۶
مدیر عامل باشگاه تکواندو لوازم خانگی کن گفت: لیگی که منجر به خروجی، معرفی چهره‌های جدید و پدیده نشود باری به هر جهت است و خیلی به تیم‌های ملی تکواندو کمک نخواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازکیومرث چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌ برگزاری مسابقات لیگ‌های مختلف تکواندو باید زودتر از اینها به تیم‌ها ابلاغ می‌شد، اظهار داشت: بحث اصلی ما با سازمان لیگ تکواندو این بود که قبل از پیش ثبت‌نام، شیوه‌نامه را به تیم‌ها بدهند. البته هنوز هم در اجرای برخی از موارد این شیوه‌نامه ابهام وجود دارد که با نیری دبیر فدراسیون تکواندو صحبت کردیم و وی توضیحات کاملی را ارائه کرد. مهمترین مسئله اطمینان از سلامتی کادر فنی و بازیکنان بود که با توجه به برگزاری متمرکز رقابتها، تا حد زیادی نگرانی و دغدغه‌های‌مان مرتفع شده است. در رابطه با برخی از جزییات هم قول‌های را دبیر فدراسیون تکواندو به ما دادند تا موارد پس از پیگیری، با اطمینان خاطر صدرصدی مسابقات برگزار شود.
مدیر عامل باشگاه تکواندو لوازم خانگی کن در خصوص اینکه خروجی برخی از لیگ‌ها ایده‌آل نخواهد بود، عنوان کرد: چند نکته در این شیوه‌نامه وجود دارد که به طور مثال در بعضی از لیگ‌ها 4 تیم ثبت نام کرده‌اند. هزینه‌هایی که تیم‌ها قرار است در این لیگ داشته باشند توجیه‌ای ندارد و فقط یک تعداد محدودی از ورزشکاران درگیر مسابقات می‌شوند و بقیه بازیکنان بیرون خواهند ماند، در نتیجه خروجی مطلوبی از این رقابت‌ها به جا نخواهد ماند. جام نقش جهان (لیگ دسته یک مردان) که قدیمی‌ترین لیگ تکواندو در کشور است و جام کوثر (لیگ بانوان) فقط چهار تیم قبل از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت نام کرده‌اند و هنوز ثبت نام قطعی انجام نشده است.
وی در مورد هزینه‌ تیم‌ها برای حضور در یک مرحله از لیگ تکواندو، گفت: اگر هم اکنون هزینه‌های اسکان، تغذیه و تست PCR را حساب کنیم و برای شرکت در یک مرحله از مسابقات لیگ، هر تیم 20 شرکت‌کننده داشته باشد، یک مسابقه برای هر تیم 20 یا 30 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت. همچنین در جام خلیج فارس (لیگ برتر مردان) و جام آینده‌سازان (لیگ نوجوانان پسر و دختر) تیمها باید دو مرتبه وارد مسابقات ‌شوند و بالطبع‌ هر تیمی باید بالای 30 میلیون تومان هزینه کند. 
چگینی درباره اینکه باید به تیم‌ها زمان کافی جهت آماده‌سازی بازیکنان‌شان داده شود، تاکید کرد: ما خودمان هم از روز اول می‌گفتیم که در این شرایط کرونایی، تمام باشگاههای ورزشی تعطیل است و اگر وضعیت به این شکل باشد در لیگ شرکت نمی‌کنیم. به منظور برگزاری مسابقات هر تیم حداقل به 45 روز زمان نیاز دارد تا بازیکنانش آماده شوند. اگر قرار باشد تیمها با آمادگی مختصر وارد مسابقات لیگ شوند، مطمئن باشید علاوه بر بیماری کرونا، بازیکنان از آسیب بدنی و جسمی لطمه خواهند خورد. چون بدن از آمادگی لازم به دور است و باعث پارگی رباط، شکستگی و مسائل دیگر همه می‌شود.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد لیگ برگزار شود انتظار داریم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نکات ایمنی، زمان مناسبی هم برای آماده‌سازی مجموعه تیمی و بازیکنان در اختیار تیم‌ها گذاشته شود. لیگی که منجر به خروجی، معرفی چهرهای جدید و پدیده نشود باری به هر جهت است و خیلی به تیم‌های ملی تکواندو کمک نخواهد کرد.
مدیر عامل باشگاه تکواندو لوازم خانگی کن در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای بالا بردن جذابیت مسابقات لیگ تکواندو دارید، خاطرنشان کرد: پیشنهادی در رابطه با بالا بردن کیفیت لیگ‌های تکواندو داده‌ام که امسال رقابتها به صورت تلفیقی و ترکیبی برگزار شود. اگر تیم‌ها مجاب شوند تا مسابقات به صورت میکس برگزار شود و همه تکواندوکاران رده‌های سنی و بخش‌های مردان و بانوان درگیر این پیکارها شوند، جذابیت رقابتها هم بالا خواهد رفت. موفقیت تیم‌های مختلف بستگی به این دارد که از تمامی بازیکنان رده‌های و سنی دختران و پسران خود استفاده کنند. ورزشکاران تیم‌ها در تمامی رده‌های سنی و همچنین در دو بخش بانوان و مردان درگیر این پیکارها می‌شوند و این فایده را دارد که تمرکز و توجه فقط به یک رده‌ سنی خاص معطوف نمی‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو هم در حال طراحی چنین مسابقاتی است. این طرح می‌تواند در کشورمان به این شکلی برگزار شود که در بخش آقایان طی دو روز و بخش بانوان دو روز دیگر به صورت جداگانه مسابقات‌شان را برگزار کنند و برای معرفی تیم‌های برتر مجموع نتایج را اعلام کنند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲