ملی‌پوش قایقرانی ایران گفت: حذف ۲ ماده کانو اسپرینت از المپیک پاریس به ضرر ایران است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازامین بوداغی در گفت وگو با خبرنگار ، در خصوص تمریناتش، عنوان کرد: اردو در انزلی شروع شده است. من یکسری مشکلات داشتم و برخی کارها برای مجوز باشگاه بود که با هماهنگی مربی و فدراسیون کتبی نامه نوشتیم که جای دیگر تمرین کنم.

وی افزود: آنها قبول کردند که من در آزادی تمرین کنم. به آنها گفتم که نگران تمرین من نباشند چون در آزادی هم بهمن نصیری هست و هم نازنین ملایی، ۲ روئینگ سوار که سرعت آنها به گونه‌ای است که می‌توان به عنوان حریف تمرینی سرسخت روی آنها حساب کرد.

* فرقی ندارد اردو کجا باشد چون هدف من مشخص است

ملی‌پوش کایاک ایران گفت: فرقی به حال من ندارد اردو در انزلی باشد، تهران، قشم و یا هر شهر دیگری. من هدفی دارم که برای آن تمریناتم را انجام می‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که با وضعیت کرونا از شرایط تمرینی رقبا خبر دارید یا خیر، یادآور شد: همه کشورها از این موضوع استفاده کرده‌اند. ما فضاهایی داشتیم که می‌توانستیم آن را قرنطینه و شرایط را برای کسب نتیجه در سال جدید میلادی فراهم کنیم. مسابقه انتخابی المپیک را داریم که با وجود کرونا هم برگزار می‌شود. هر کسی از این فرصت استفاده کرده باشد می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرد.

* نمی‌توان کرونا را بهانه کرد

بوداغی خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم بتوان بهانه کرونا را آورد چرا که تمام دنیا درگیر کروناست. هر کسی زرنگتر بوده توانسته بهترین بهره را ببرد. در اروپا شرایط بدتر از ایران بوده اما در آنتالیا کشورهای چک، آلمان، فرانسه، ازبکستان، صربستان و ... جمع شده و تمرین می‌کنند اما به دلیل مسائل ارزی و دلاری شرایط تمرین در خارج از کشور نداریم. ما می‌توانستیم از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

* پولی که از فدراسیون می‌گیریم حقوق نیست
ملی‌پوش قایقرانی ایران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه با بحران کرونا ورزشکاران شرایط مالی خوبی ندارند، تصریح کرد: اساساً این پولی که ما از فدراسیون می‌گیریم را نمی‌توان حقوق نامید چون حقوق تعریفی دارد و باید در چارچوب پرداخت شود. ما به این پول کمک هزینه اردو می‌گوییم. از مردادماه که شرایط از نظر مالی وخیم شده بود، رئیس فدراسیون کمک هزینه داد. اگرچه مبلغ زیاد نیست اما از هیچی بهتر است.

بوداغی همچنین درباره پیشنهاد حذف ۲ ماده کانو اسپرینت از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یادآور شد: المپیک به سمتی می‌رود که چارچوب تبلیغاتی آنها بچرخد. رشته‌هایی که پرمدال و پر تماشاگر هستند به سمت هیجانی شدن می‌روند. مثلا یک بلیت برای مسابقه قایقرانی ممکن است ۲۰ دلار باشد اما برای دوی سرعت هزار دلار.

* با این شرایط کانوئینگ از المپیک حذف می‌شود
وی افزود: این جذابیت را باید فدراسیون جهانی برقرار کند. چون افراد مسن در فدراسیون جهانی تصمیم گیرنده هستند کم کم کانوئینگ از المپیک کنار گذاشته می‌شود.

ملی‌پوش کایاک کشورمان با اشاره به کاهش تعداد ماده‌ها در چند دوره اخیر المپیک، گفت: قبلا ۱۴ ماده در کانو اسپرینت بود که در این دوره به ۱۲ ماده رسیده و در ادامه ۱۰ ماده کاهش می‌یابد. قرار است رشته جدید اسلالوم ایکستریم اضافه شود اما این رشته رزومه خاصی ندارد و مسابقات رسمی نداشته است.

* از تاریخ صدر اسلام استقامتی‌زن بوده‌ایم
وی ادامه داد: باید شیوه مسابقات را تغییر داد. باید جذابیت بالا برود و مسابقات را به صورت ماراتن برگزار کرد تا بقای آن حفظ شود. اگر ۲ ماده حذف شود ۱۰۰ درصد به ضرر ایران خواهد بود. چون ما از تاریخ صدر اسلام استقامتی‌زن بوده‌ایم. هیچ مربی سرعتی به ایران نیامده که ما علم آن را یاد بگیریم.

* باید مربیان ایرانی در خارج از کشور دوره ببینند

بوداغی همچنین با اشاره به آموزش مربیان ایرانی در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که باید سالیانه ۵ مربی را به خارج از کشور بفرستند تا بتوانند به ورزشکاران داخلی آموزش دهند. چطور در دوومیدانی و وزنه‌برداری مربی و ورزشکار برای آموزش به خارج از کشور می‌فرستند؟ علم ما در همین حد است و مثل کشتی و رشته‌های دیگر نیست که هم مربی صادر کنند و هم قهرمان المپیک پرورش دهند.

وی افزود: قایقرانی رشته‌ای است که از غرب آمده و از دهه ۷۰ کم کم حرفه‌ای شده است. یکی دو مربی خارجی هم آمدند که کمی رشد کرده است. اگر دیدگاه این است که ورزشکار قهرمان آسیا، جهان و المپیک شود باید یک مربی در سطح بالا بیاورند. می‌توانند چند مربی را به کشورهایی که سطح بالایی در قایقرانی دارند بفرستند تا دوره بگذرانند. دوره مربیگری ۲۰ -۳۰ ساعت نیست باید چند ماه آموزش ببینند. این دیدگاه نباشد هیچ رشته‌ای پیشرفت نمی‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲