تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۸۵
معاون ‌اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا از دولت ترامپ خواست در امور کشورهای دیگر دخالت نکند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازیک دیپلمات روس یکشنبه شب به وقت تهران از تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین و روسیه انتقاد کرد و گفت، بهتر است آمریکا به کشورهای دیگر  جهان کاری نداشته باشد.
«دیمیتری پولیانسکی» معاون معاون‌اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روسیه در سازمان ملل متحد توییتی نوشت:«تحریم‌های آمریکا تاثیری بر دو کشور مستقل که در حال توسعه روابط تجاری با ممالک دیگر هستند، ندارد. آمریکا می‌تواند شرکت‌های خود را تحریم کرده و  ناخواسته شرایط خود را وخیم‌تر کند. کسی به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد، اما بهتر است آمریکا لطفی به دنیا بکند و کشورهای دیگر را به حال خود بگذارد.»
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در حساب توئیتری خود نوشت:«آمریکا چهار نهاد روسی و چینی را به خاطر حمایت از برنامه موشکی ایران، که یک نگرانی عمده برای برنامه هسته‌ای این کشور، تحریم کرد.»
وی در ادامه نوشت: «ما همه ابزارهای تحریمی خود را برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران به کار خواهیم گرفت.»
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن شرکت چنگدو بست(Chengdu Best)، شرکت تجاری زیبو الیم(Zibo Elim) در چین، گروه صنعتی «نیلکو»(Nilco) که به شرکت «نیلفام خزر» نیز معروف است و هلدینگ سانترس و شرکت الِکون(Elecon) در روسیه را به ادعای انتقال تکنولوژی و اقلام حساس برای برنامه موشکی ایران تحریم کرده است. 
شامگاه چهارشنبه بود که «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک رویداد مجازیِ موسسه بیروت گفت ایالات متحده قصد دارد چهار نهاد روسی و چینی را به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه موشکی ایران در فهرست سیاه قرار دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲