تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۸۰
مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا گفت: در فصل پاییز ۸ مجموعه انیمیشن جدید در موضوع های مختلف تولید کردیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«پوریا سازگار»مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا، در گفت و گو با خبرنگار  درباره تولیدات جدید این مرکز گفت: برای پخش پاییز امسال در گروه کودک ۸ عنوان برنامه داشتیم که به پخش پاییز رسید. مرکز صبا در هر فصل ۵۰ ساعت معادل ۳۰۰۰ دقیقه برنامه برای پخش به شبکه های سیما ارسال می کند و ما حدود ۵۰ درصد از آن را در گروه کودک انجام می دهیم.
وی ادامه داد: ۸ عنوان برنامه شامل مثل نامه، مهارت های زندگی، آقا معلم و بچه ها، کلیله و دوستان، رعنا دختر دهقان، پند پارسی و موزه تولید شده است که هر کدام بین ۱۳ تا ۲۶ قسمت برای هر فصل تولید و پخش می شود.
وی در توضیح هرکدام از این انیمیشن ها ادامه داد: مثل نامه با محوریت ضرب المثل های زبان فارسی و با استفاده از شخصیت های انسانی و حیوانی به روایت داستان های اخلاقی و فرهنگی می پردازد.
سازگار افزود: مهارت های زندگی در آخرین فصل با طرح موضوع های ساده اما کلیدی سعی می کند تمام مخاطبان را به سمت آموزش مفاهیم اخلاقی به زبان ساده از دیدگاه قرآنی و دینی جلب کرده و آنها را برای مخاطب باورپذیر کند و نحوه استفاده از تعالیم قرآنی را در زندگی به مخاطبان نشان دهد.
وی در ادامه با اشاره به سایر انیمیشن های مرکز صبا گفت: آقا معلم و بچه ها نیز با محوریت قرار دادن مدرسه ای در روستا و روابط شاگردان با معلمشان به چگونگی فرهنگ اهالی روستا به ویژه کودکان می پردازد. در این مدرسه تنها یک معلم حضور دارد و تمام مسئولیت ها به عهده او می باشد و دانش آموزان مشکلاتشان را با او در میان می گذارند. این داستان ها مسیر مناسبی برای توجه به زیبایی های فرهنگ روستایی و جایگاه مدرسه در ارتقای فرهنگ کودکان گام برمی دارد.
مدیر بخش کودک مرکز صبا همچنین عنوان داشت: کلیله و دوستان با برداشتی از کلیله و دمنه در هر قسمت به یکی از داستان ها ورود کرده و با استفاده از شخصیت های قصه به بیان مفاهیم آن می پردازد.
سازگار با توضیحی درباره انیمیشن رعنا دختر دهقان بیان داشت: داستان رعنا دختر دهقان در یک شهر قدیمی رخ می دهد و در هر قسمت به واسطه اشتباه ها و خودخواهی های چند نفر مخصوصا حاکم شهر مشکلاتی برای مردم رخ می دهد اما در شرایطی که همه از حل مشکلات باز مانده اند رعنا با تیزهوشی و از مسیر خلاقیت راه حلی برای مشکلات پیدا می کند.
وی با اشاره به انیمیشن طنز پند پارسی، ماهی بادکنکی و موزه افزود: داستان پند پارسی درباره آسیابانی است که به همراه پسر و الاغش در دهکده ای زندگی می کنند و هر بار داستان یا حکایتی در قالب داستانی جدید برای آنها اتفاق می افتد. بستر این مجموعه بر اساس امثال و حکم و داستان های قدیمی شکل گرفته که با نگاه امروزی بازسازی شده است. انیمیشن ماهی بادکنکی نیز درباره ماهی است که با دوستانش زیر آب زندگی کرده و در تلاش برای برقراری شهری زیبا هستند. داستان های انیمیشن موزه نیز در موزه ای اتفاق می افتد و هر قسمت با معرفی شخصیتی مشهور و یا آثار باستانی و  قدیمی و صنعتی خاص به پایان می رسد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲