تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۷۸
وزارت بهداشت ترکیه از ثبت بیشترین شمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در یک روز واز زمان شیوع این بیماری در این کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت بهداشت ترکیه روز یکشنبه از بیشترین شمار فوتی‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور از زمان شیوع  آن خبر داد.
به نوشته وبگاه «ای ان آی» وزارت بهداشت ترکیه  روزیکشنبه اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲۸۱ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۸۵ نفر نیز جان باختند. به گفته وزارت بهداشت ترکیه، این بیشترین آمار قربانیان نشی از کرونا در این کشور است.
این در حالی است که روز شنبه شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ترکیه ۱۸۲ نفراعلام شد. در مجموع تاکنون ۴۹۴۳۵۱ نفر در ترمیه به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۳۵۵۸ نفر نیز جان باخته‌اند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای مهار شیوع کرونا اوائل ماه نوامبر (مهر) دستور بسته شدن کا‌فه‌ها و رستوران‌ها را صادر کرد و قرار شد مدارس به طور مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.
طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌ و از آن میان یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۵۷۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۳۰ نفر بهبود یافته‌اند.
آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹ مورد ابتلا و ۱۳۶ هزار و ۷۳۳ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۷۲ مورد ابتلا و ۱۷۲ هزار و ۶۳۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲