تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۷۷
یک نماینده مجلس معتقد است: بعضی از سریال ها با الگوی خانواده ایرانی- اسلامی فاصله زیادی دارند و در حال حاضر این خود باختگی از طریق فیلم ها و رسانه ها وارد خانواده های ما شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدرضا صباغیان‌ بافقی نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ، «خودباختگی» که امروزه بخشی از خانواده ها به آن دچار شده اند را اخذ شده از فرهنگ غربی دانست و عنوان کرد که غربی ها به وسیله رسانه هایشان درون جامعه ایرانی نفوذ یافته اند، وی با ابراز تاسف از جریانی که برخی فیلم و سریال های داخلی را پیش می برد، ابراز کرد که صنعت فیلم سازی ما بیش از اینکه به دنبال فرهنگ سازی باشد، دغدغه مالی دارد.
صباغیان همچنین به اصلی ترین بحرانی که امروزه خانواده ایرانی با آن مواجه است، اشاره کرد و عنوان داشت: امروزه جامعه ما دچار یک پارادوکس شده؛ از یک طرف انقلاب اسلامی، شعارها و اصول انقلاب یک زندگی اسلامی  و دینی را به ما نوید می داده، از طرفی هم متاسفانه ارتباطات رسانه‌‌ای به شکل های مختلف باعث شده که فرهنگ غرب در کشور ما نفوذ کند. ما می توانیم بخش های مثبت آن  را بگیریم و بخش های منفی را دفع کنیم. ولی متاسفانه بعضی اوقات می بینیم بیشتر بخش‌های منفی را  جذب می‌کنیم و در مقابل فرهنگ اسلامی نوعی خود باختگی از خود نشان می دهیم.
وی افزود: در حال حاضر این خود باختگی از طریق فیلم ها و رسانه ها وارد خانواده های ما شده است، نداشتن برنامه مناسب در رسانه ها مشکل اساسی است، امروزه  برنامه هدفمندی برای خانواده ها وجود ندارد، پدر و مادر اکثرا هر دو شاغل هستند، از ابتدای صبح تا آخر شب ارتباطی با هم ندارند، ارتباط چندانی بین زن و شوهر یا فرزندان نیست، دوندگی برای کسب درآمد و اشتغال باعث شده که خانواده های ما دیگر آن شکل واقعی خودشان و سنت های قدیم را نداشته باشند. مشکلات اخلاقی، مشکلات روحی و روانی، طلاق و…، همه این ها ناشی از نداشتن معیارهایی  است که خانواده های ما باید داشته باشند.
وی با بیان اینکه مجموعا خانواده های ما امروز خصوصا در شهرهای بزرگ دچار مشکل روحی و روانی و حتی جسمی  هستند و همه این ها برمی گردد به اینکه وضعیت خانواده که رکن اساسی زندگی است امروز به نحو مطلوب نیست، گفت: وقتی روابط بین ارکان زندگی همسان نباشد، زمان کار، تفریح، استراحت، ارتباط با فرزندان مشخص نباشد، خانواده دچار بحران می شود. امروزه در شهر های بزرگ، محور، درآمد و پول است، که یک فرد بتواند اجاره خانه را بدهد، اقساط خود را پرداخت کند و سایر نیازهای روزمره خود را رفع سازد. طبیعتا این عدم تعادل مشکلاتی به دنبال خواهد داشت، طلاق و اعتیاد از نتایج عمده این سبک زندگی است، اما وضعیت در روستاها به مراتب بهتر است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: بعضی از سریال ها با الگوی خانواده ایرانی- اسلامی فاصله زیادی دارند. این فیلم و سریال ها به جای اینکه هدفمند باشد و در خانواده آرامش به ارمغان آورده و مسیر زندگی افراد را مشخص و ارتباطات را صمیمی کنند، جنگ و نزاع زندگی شهری ما را ترسیم می کنند. برای خنداندن بیننده حرف هایی نامناسب می زنند و ارتباطات غیر منطقی را به تصویر می کشند و ... که همه این ها نشان می دهد برخی از این فیلم و سریال ها متاسفانه نتوانسته اند جایگاه خودشان را بیابند تا هدفی را که دنبالش هستیم و مطابق با انقلاب و اسلام باشد، همراهی کنند.
صباغیان به انتخاب بهتر آثار نمایشی در شبکه های برون مرزی اشاره کرد و در این باره توضیح داد: به طور مثال سریال یوسف پیامبر نمونه خوبی بود که قبلا پخش شده و اثرگذار بوده است. فیلم و سریال ها در کل تاثیر دارند اما باید تاثیر مثبت داشته باشند، به خانواده ها، افراد و اعضای جامعه ما سمت و سو بدهند و راهنمایی و ایجاد حرکت کنند.ما باید به آن چیزی که می گوییم، عمل کنیم و بدان معتقد باشیم. اگر اینگونه باشد همه چیز خوب می شود. اگر با برنامه ریزی پیش برویم، موفق خواهیم شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲