تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۳۷۳۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از کسب رتبه نخست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان در ارزیابی وزارت کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحبیب‌الله خجسته‌پور  در آئین تکریم و معارفه مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اظهار کرد: دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان در ارزیابی حوزه سیاسی وزارت کشور موفق به اخذ رتبه نخست کشور در بخش ارائه تحلیل‌های سیاسی شد.
وی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده وجود بدنه کارشناسی قوی در این دفتر و تعامل خوب با سایر حوزه‌های ستادی است که با رویکرد مناسب استاندار سمنان منجر به ارائه تحلیل‌های سیاسی دقیق و کارشناسانه شده است که امیدواریم با حضور مدیرکل جدید دفتر، این جایگاه همچنان حفظ گردیده و این موفقیت استمرار یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: در آستانه برگزاری دو انتخابات هم‌زمان مهم یعنی انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین انتخابات در سطح ملی با شرایط و حساسیت‌های خاص خود و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان محلی‌ترین انتخابات در شهرها و روستاهای کشور هستیم که برگزاری این انتخابات نیاز به تجربیات و اقدامات زیادی دارد.
خجسته‌پور افزود: سیدعباس دانایی به‌عنوان مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان از این توانمندی برخوردار است و کاملاً با شیوه برگزاری انتخابات در سطوح مختلف آشنایی کامل دارد و در این راستا وجود وی به‌عنوان فرصتی مغتنم برای مجموعه استان شمرده می‌شود که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.
وی یکی از اقدامات بسیار مهم و چشمگیر دولت در زمینه ساماندهی احزاب را تصویب قانون احزاب و سپس انجام تطبیق قانون احزاب دانست و عنوان کرد: کثرت احزاب در کشور امروزه موضوع پسندیده‌ای به شمار نمی‌رود و وجود قریب به ۵۰۰ حزب در کشور امر بدیع و جدیدی است که با اجرای قانون تطبیق احزاب این عدد تقریباً به نصف رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: در استان سمنان نیز تلاش کردیم تا احزاب و شعب استانی و شهرستانی را با قانون جدید تطبیق دهیم و بر همین اساس تعدادی مجوز استانی و شهرستانی صادر شد که امیدواریم دانایی با شناختی که از فعالان و مؤثران سیاسی شهرستان دارد، در این مقوله نیز فعالانه وارد عمل شده و موفق باشد.
خجسته‌پور با بیان مأموریت‌ها و حوزه اختیارات دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری به مقوله تقسیمات کشوری ذیل مسؤولیت‌های این دفتر پرداخت و گفت: اتفاقات بسیار ارزشمندی در این حوزه طی چند ماه اخیر در استان به انجام رسید که از آن جمله می‌توان به اخذ مجوز تبدیل برخی از بخش‌های استان به شهر و نیز طرح ملی کدگذاری اشاره کرد که انجام موفق این امر منجر به صدور تقدیرنامه از سوی وزیر کشور برای دو تن از همکاران پرتلاش این دفتر شد که نشان از همت و تلاش ارزشمند مجموعه همکاران باتجربه این دفتر دارد.
وی برگزاری منظم و مستمر کمیسیون‌های دانشجویی و کارگری استان سمنان را نیز از دیگر مسؤولیت‌های دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان دانست و عنوان کرد: هرچند کرونا سبب شد تا در انجام امور آموزشی دانشگاه‌ها تغییرات اساسی رخ داده و قدری از تب و تاب فعالیت‌های دانشجویی کم شود؛ اما بدون تردید هر چه به انتخابات نزدیک شویم این فعالیت‌ها نیز جلوه می‌یابد و نمودی بارزتر خواهد یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: وجود کرونا در شرایط تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و استان ایجاد کرد که لازم است این مهم بیش از پیش در دستور کار دفتر سیاسی و کمیسیون کارگری قرار گیرد.
خجسته‌پور با قدرشناسی از اقدامات سعید متقی، فرماندار فعلی شهرستان گرمسار و مدیرکل سابق دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: وی چند سال در این مسؤولیت ایفای خدمت کرد و چندین انتخابات مهم را در کسوت دبیری ستاد انتخابات استان به فرجام رساند که لازم می‌دانم از تلاش و کوشش وی و مجموعه همکاران بزرگوارشان قدردانی کنم.
وی با تشکر از زحمات رستمی‌فر که تا پیش از این به‌عنوان معاون دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست این دفتر انجام‌وظیفه کرد، گفت: وی در دوره سرپرستی بسیار عالمانه و کارشناسانه پای‌کار بود و در واقع به‌نوعی مزد اقدام خالصانه خود را با تقدیر از سوی وزیر کشور دریافت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به برگزاری متفاوت انتخابات سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود تلاش خوب جامعه جهانی و نیز دانشمندان ایرانی برای ریشه‌کنی این بیماری اما همچنان این احتمال وجود دارد که انتخابات سال ۱۴۰۰ را با طعم کرونا در پیش داشته باشیم و علاوه بر تمهید مقدمات برای برگزاری انتخابات باید تلاش کرد تا آموزش‌های مرتبط با این امر مهم سیاسی کشور نیز با در نظر گرفتن شرایط موجود کشور و از طریق مجازی و راه دور و غیرحضوری برگزار شود که لازم است، برنامه‌ریزی مناسب در این مقوله نیز به انجام رسد.
خجسته‌پور به موضوع مهم بومی‌گرایی در انتصابات استان سمنان اشاره کرد و گفت: بومی‌گرایی در دو مقوله بومی‌گرایی جغرافیایی و بومی‌گرایی سازمانی همواره موردتوجه مدیر ارشد استان در انتصابات است و تلاش شده تا حد ممکن انتخاب شایستگان از میان نیروهای بومی و توانمند استان و از بدنه وزارت کشور به انجام رسد.
وی استفاده از بانوان و جوانان را از دیگر ویژگی‌های انتصابات جدید انجام‌شده در استان سمنان عنوان و اظهار کرد: فرمانداران استان نیز تلاش کنند تا در انتصابات خود به این ویژگی‌ها توجه داشته باشند و بر این اساس نیروهای علاقه‌مند و متعهد را جذب و معرفی کنند.
سرپرست سابق دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این در جلسه ضمن قدردانی از حُسن اعتماد استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی سمنان به‌واسطه سپردن این مسؤولیت، اظهار کرد: در این مدت سعی کردیم تا از دستاوردها و تلاش‌های گذشته صورت گرفته در این دفتر حفظ و حراست کرده و این وظیفه را به مدیرکل جدید بسپاریم.
ابراهیم رستمی‌فر بیان کرد: از تمامی همکاران دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان به‌واسطه همکاری و تلاش همه‌جانبه در طول مدت سرپرستی اینجانب، تقدیر و تشکر دارم.
وی تصریح کرد: از تجربیات گران‌بهای مدیرکل جدید دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان در راستای پیشبرد اهداف و حفظ دستاوردهای قبلی و افزایش موفقیت‌ها در این حوزه، به بهترین نحو ممکن استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل جدید دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتقاد دارم هرکسی که به مسؤولیتی گمارده می‌شود، به‌واسطه رسالت قانونی که به‌عنوان مستخدم دولت برایش تعریف شده، باید به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کند و امیدوارم بتوانیم در این مسیر سربلند باشیم.
سیدعباس دانایی افزود: در تمامی برهه‌ها و مسؤولیت‌های کاری، همواره جلب رضایت خداوند متعال مدنظر و سرمشق اقدامات و تلاش‌ها قرار داشته و در این جهت گام برداشتم.
وی ادامه داد: امروز امیدوارم به‌عنوان خادمی کوچک برای مردم بزرگ استان سمنان نقش حداقلی خود را در سایه مدیریت استاندار سمنان و معاونان وی به‌خوبی ایفا کرده و خدمتی هرچند کوچک به هم استانی‌های گران‌قدر ارائه کنم.
مدیرکل جدید دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان عنوان کرد: موارد و دستورات کلی که توسط استاندار و معاون سیاسی وی بیان شد، مدنظر قرار داشته و اهداف با برنامه‌ریزی مناسب، زمان‌بندی مطلوب و با اجرای برنامه‌ریزی عملیاتی در بحث احزاب، کمیسیون‌ها، انتخابات و تقسیمات کشوری محقق خواهد شد.
دانایی با بیان اینکه همواره در مسؤولیت فرمانداری شهرستان سمنان نیز ارائه خدمت خالصانه و جلب رضایت خداوند را سرلوحه کاری خویش قرار دادم، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های مدیرکل سابق و سرپرست این دفتر به‌واسطه تلاش‌های ارزنده و خدمات انجام‌شده که امروز شرایط مطلوبی را در این مجموعه فرآهم‌ساخته است، تقدیر و تشکر دارم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷