تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۸۴
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به زبان آلمانی، ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران را اقدامی بزدلانه توصیف کرد که نشانه‌ای از جنگ‌طلبی ناامیدانه عاملان آن است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به زبان آلمانی در صفحه توییتر خود منتشر کرد، ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را یک اقدام بزدلانه توصیف کرد.
وی در این پیام ضمن تأکید بر نقض رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند دفاعی-هسته‌ای ایران نوشت: «تروریست‌ها، یک دانشمند فوق‌العاده ایران را به قتل رساندند. این اقدام بزدلانه، که نشانه‌های جدی از نقض اسرائیل در آن وجود دارد، نمایانگر جنگ‌طلبی ناامیدانه عاملان آن است».
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در قبال جنایات بین‌المللی تصریح کرد: «ایران از جامعه بین‌الملل به ویژه اتحادیه اروپا درخواست می‌کند تا این استانداردهای شرم‌آور دوگانه خود را کنار گذاشته و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کند».
 

پیش از این وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی و عربی، ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرده بود و از جامعه جهانی تقاضا کرده بود که مقابل این اقدام تروریستی سکوت اختیار نکنند.
به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید. 
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما