تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۸۳
هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه که به دلیل اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص شده، به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری که به دلیل اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص شده،  به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کرد.
متن این شکایت بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم»
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر
ریاست محترم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
احتراما هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام از  طرز کار قوه مجریه بویژه وزارت امور خارجه در خصوص عدم پیگیری موثر حقوقی_قضایی ترور هدفمند و غیرقانونی شهروندان شاخص کشور، بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دکتر محسن فخری‌زاده، شکایت دارد و بر کمیسیون ذی‌ربط وفق قانون اساسی لازم است پیگیری‌های مقتضی، حسب تحقق وظیفه قانونی مجلس شورای اسلامی که موظف است به شکایات رسیدگی کرده و طبق اصل 90 قانون اساسی پاسخ کافی دهد، صورت دهد. 
لازم به ذکر است ترور هدفمند، که اعدام فراقانونی نامشروع محسوب می‌گردد مغایر اسناد بین‌المللی متعدد بوده و حقوق فردی و جمعی یک ملت را به شدت نقض می‌نماید.
این اقدام شرورانه مغایر ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948، ماده 6 میثاق حقوق مدنی و سیاسی، مواد 1 و 2 و 51 منشور سازمان ملل متحد، ماده13 پروتکل دوم الحاقی به کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو، مواد متعدد طرح مسئولیت کشورها در برابر اعمال متخلفانه بین‌المللی است و جای تعجب است که به چه علت ظرفیت حقوقی وزارت امور خارجه در کنار محکومیت‌های کلی و منفعلانه مسئولان وزارت امور خارجه، با تمامی قوا فعال نمی‌گردد.
علی هذا هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  از قوه مجریه و به طور مشخص وزارت امور خارجه و مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری شکایت دارد چرا که به واسطه‌ی اهمال و رویکردهای غیرمسئولانه موجبات تکرار تهدید و ترور شهروندان شاخص ایران عزیز را فراهم کرده‌اند.
هسته حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 
رونوشت:
-  حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، رییس محترم و انقلابی کمیسیون امنیت ملی، جهت استحضار و دستور اقدامات مکمل
حجت الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان محترم کل کشور جهت اعمال ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰