BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بی‌شرمی اروپا در قبال تروریسم دولتی؛ «دعوت به خویشتن‌داری»! | بلاغ نیوز
همزمان با نشانه رفتن انگشت اتهام تروریسم به سوی ایران

بی‌شرمی اروپا در قبال تروریسم دولتی؛ «دعوت به خویشتن‌داری»!

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۶۴
اروپایی‌ها که خود مأمن و پناهگاه گروهک‌های تروریستی و آدمکشان حرفه‌ای هستند و سفارتخانه‌های آنها به محل جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آن به سرویس‌های جاسوسی تبدیل شده است، در تناقضی آشکار و وقیحانه یک دیپلمات ایرانی را بر اساس اتهامات گروهک تروریستی منافقین محاکمه می‌کنند، اما در مقابل ترور دانشمند و محقق برجسته ایرانی خواستار خویشتنداری برای پیشگیری از تنش می‌شوند.
۰
plusresetminus
بی‌شرمی اروپا در قبال تروریسم دولتی؛ «دعوت به خویشتن‌داری»!
به گزارش بلاغ، دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و محقق برجسته کشورمان، عصر جمعه در حومه تهران ترور شد؛ تروری که طبق شواهد رژيم تروریستی اسرائیل در آن دست داشته و مقامات کشورمان نیز وعده انتقام در زمان مناسب و مقتضی به این جنایت بزدلانه را دادند.
برخلاف واکنش‌های گسترده‌ای که این ترور در داخل ایران برانگیخت در خارج از ایران دولت‌های اروپایی، آمریکا و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی در این زمینه سکوتی معنادار اختیار کرده‌اند. اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز در یک واکنش مفعلانه این جنایت را در تضاد با اصل احترام به حقوق انسانی دانسته اما در کمال وقاحت از طرفین حفظ آرامش و حداکثر خویشتنداری برای پیشگیری از تنش را خواستار شده‌اند.
نکته قابل تامل اینکه ، خفقان دولت‌های اروپایی و واکنش منفعلانه اتحادیه اروپا نسبت به این جنایت در حالی است که همزمان با وقوع این ترور، اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان در قلب اروپا به اتهام واهی و دروغین تروریسم در حال محاکمه است. اروپایی‌ها که خود مأمن و پناهگاه گروهک‌های تروریستی و آدمکشان حرفه‌ای نظیر سازمان تروریستی منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب دیگر هستند و سفارتخانه‌های آنها در تهران و سایر کشورهای هدف به محل جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آن به سرویس‌های جاسوسی تبدیل شده است، در تناقضی آشکار و وقیحانه یک دیپلمات ایرانی را بر اساس اتهامات گروهک تروریستی منافقین محاکمه می‌کنند، اما در مقابل ترور دانشمند و محقق برجسته ایرانی خواستار خویشتنداری برای پیشگیری از تنش می‌شوند.

واکنش متناقض و مضحک اروپایی‌ها
پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا در این خصوص گزارش کرد: «در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ (هفتم آذرماه) در آبسرد، یک مقام دولتی ایران و چندین غیرنظامی در مجموعه‌ای از حملات خشونت‌بار کشته شدند. این یک اقدام مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق انسانی که اتحادیه اروپا حامی آن است، می‌باشد».    اتحادیه اروپا همچنین در پایان بیانیه خود خواستار خویشتنداری تمامی طرفین شده و تصریح کرده است: «در این اوضاع ناپایدار، بیش از هر زمان مهم است که تمامی طرفین آرامش خود را حفظ کنند و حداکثر خویشتنداری را در پیش بگیرند تا از هرگونه تنش‌هایی که به نفع هیچ‌کس نیست، جلوگیری شود».

سازمان ملل
و توصیه به خویشتن‌داری!

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پی ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان، طی اظهاراتی خواستار خویشتن‌داری از سوی همه طرف‌های مرتبط با این موضوع شد. فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در این راستا اظهار کرده است که، طبق دریافت گزارش‌هایی درباره ترور یکی از دانشمندان ایرانی، ما خواستار خویشتنداری و جلوگیری از تنش‌های احتمالی هستیم.
از سوی دیگر در همان ساعات اولیه انتشار خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود پیام توییتری صفحه روزنامه نیویورک تایمز را در این باره بازنشر داد.
ترامپ همچنین پیام توییتری یک خبرنگار به نام یوسی مِلمان را در این باره بازنشر داد که با مطرح کردن ادعاهایی گفته بود: طبق خبرهای داخل ایران، محسن فخری‌زاده در دماوند، شرق تهران ترور شده است. او سرپرست برنامه مخفی نظامی ایران بود و سال‌ها تحت تعقیب موساد بود. مرگ او یک ضربه بزرگ روانی و حرفه‌ای برای ایران است.
بعد از آن خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره ترور محسن فخری‌زاده خودداری کرده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
و تایید اقدام تروریستی!

اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم تروریستی اسرائیل، جملاتی را پس از به‌ شهادت رسیدن «محسن فخری‌زاده» بیان کرده که مورد توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. او عصر جمعه با انتشار ویدیوئی از کارهای هفتگی خود برای رسانه‌ها در کانال تلگرامی خود گفت: «می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به ‌اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پرتنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید.» روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت که این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند تلویحی باشد به دست داشتن این رژیم در ترور دکتر «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای ایران که در نزدیکی تهران ترور شد.

رسانه‌های آمریکایی: اسرائیل
پشت اقدام تروریستی در تهران

همچنین بیشتر رسانه‌های غربی و عربی از قول رسانه‌های ایران، این خبر را منعکس و شهید فخری‌زاده را از دانشمندان برجسته قلمداد کردند. روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» پرداخت و نوشت، سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌اند.
نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است؛ اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به ‌اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»
در پی آن شبکه اسکای نیوز در گزارشی نوشت: محسن فخری‌زاده یکی از برترین دانشمندان ایران بود. وی در میان دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان ایران از جمله ایالات متحده و اسرائیل نیز شناخته شده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میان سخنانش درخصوص تهدید ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای درحال خیزش به فخری‌زاده ‌اشاره کرده بود. وی در کنفرانسی خبری در سال ۲۰۱۸ گفته بود «نام وی را به خاطر بسپارید».

رسانه‌های عربی: عملیات مشترک آمریکایی- صهیونیستی
بعد از آن شبکه لبنانی المیادین در گزارش دیگری به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که برخی طرف‌ها در سازمان اطلاعات آمریکا می‌گویند که اسرائیل پشت عملیات ترور محسن فخری‌زاده قرار دارد.
این رسانه‌ها اعلام کردند که از توئیت دونالد ترامپ می‌توان فهمید که عملیات ترور فخری‌زاده یک اقدام مشترک آمریکایی-اسرائیلی است.
المیادین نوشت: رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران بدون فخری‌زاده نیز به پیشرفت‌های خود ادامه خواهد داد و هزاران مهندس و کارشناس ایرانی در پروژه هسته‌ای فعالیت دارند که همگی شاگرد فخری‌زاده هستند و مسیر پیشرفت آنها از پیش مشخص شده است.
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نیز در رابطه با عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده با ‌اشاره به اینکه این عملیات یک نفوذ امنیتی بزرگ به شمار می‌رود نوشت: انجام این عملیات توسط یک گروه آموزش‌دیده بوده است که به صورت مستقیم خودروی مهم‌ترین شخص ایرانی در زمینه گسترش قدرت دفاعی و موشکی در وزارت دفاع را مورد هجوم قرار داد و وارد درگیری مسلحانه شد. گروه ترور دانشمند ایرانی عمدتاً به بیش از یک دستگاه اطلاعاتی وابسته است که در راس آنها سیا و موساد قرار دارد زیرا این نوع عملیات یک عملیات مشترک و پیچیده است که نیاز به برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات و فناوری بالا و همچنین سیستم‌های نظارتی، اتاق هماهنگی و پیگیری منظم و ارتباطات دارد.
این روزنامه عربی چاپ لندن نوشت: سختی عملیات در این است که جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور برخی شخصیت‌های هسته‌ای طی سال‌های گذشته، تدابیر امنیتی زیادی برای محافظت از دانشمندان هسته‌ای و موشکی خود اتخاذ کرده است اما دشمنان ایران توانستند بار دیگر یک عملیات امنیتی علیه شخصیت‌های حساس این کشور انجام دهند. بی‌شک رژیم صهیونیستی با مشارکت سازمان اطلاعات آمریکا تصمیم به ترور محسن فخری‌زاده جهت ضربه زدن به تلاش‌های ایران در زمینه دفاع موشکی وتوسعه تحقیقات علمی نظامی و برنامه هسته‌ای این کشور گرفته بود اما به نظر می‌رسد که ایران نیز در جهت‌های مختلف به این جنایت واکنش نشان دهد.
شبکه العربیه عربستان که سردمدار جوسازی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است، به پخش خبرهای مربوط به این اقدام تروریستی با جهت گیری خاص خود پرداخت.

النجباء: ایران و سرانجام پیروزی مقتدرانه
 در برابر مستکبران

از سوی دیگر، نصرالشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» را به رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.
 الشمری در پیامی توئیتری، ترور دانشمند برجسته ایرانی را محکوم و آن را اقدامی «بزدلانه» توصیف کرد.
وی ضمن تأکید بر اینکه «باور داریم ایران اسلامی با ادامه ایستادگی، مقتدرانه پیروز خواهد شد» افزود: این کشور به‌واسطه عقیده محمدی و حسینی که بر پایه الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.
هشام شرف، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در پیامی به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است که هدف این اقدام تروریستی متوقف کردن پیشرفت‌های علمی ایران و صنعت موشکی آن است واین اقدام نشان دهنده ترس دشمن از ملت ایران است.
حماس و جهاد اسلامی:
هدف، محروم کردن امت اسلام از پیشرفت علمی و دفاعی
جنبش حماس در بیانیه‌ای جنایت ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.جنبش حماس اعلام کرد که هدف از این جنایت محرومیت جمهوری اسلامی و امت اسلام از داشتن ابزارهای پیشرفت علمی و قدرتمند شدن است.
همزمان با آن جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور دانشمند هسته‌ای برجسته کشورمان را به شدت محکوم کرد.این جنبش اعلام کرد که هدف از این اقدام تروریستی هدف قرار دادن پایه‌های نهضت و پیشرفت علمی جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت که شهادت محسن فخری‌زاده به دست افراد مورد حمایت آمریکا و اسرائیل را به امام خامنه‌ای، وزارت دفاع ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت می‌گویم و این اقدام جزئی از جنگ علیه ایران و منطقه و فلسطین است.
شیخ نعیم قاسم گفت که حزب‌الله لبنان این جنایت را محکوم می‌کند و معتقد است که پاسخ به این اقدام به دست طرف‌های ذیربط در ایران انجام خواهد شد. شهادت عنوان شرافت و کرامت است و ترورها ما را نمی‌لرزاند.
 خورخه آرزا ، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در صفحه توییترش نوشت: ونزوئلا ترور محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته ایرانی و مسئول سازمان تحقیقات و نوآوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند که جانش را در یک حمله تروریستی در حومه تهران از دست داد.
حزب‌الله: با تمام قدرت در کنار جمهوری اسلامی در مقابله با ائتلاف شیاطین عالم
بعد از آن حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته ایرانی را به رهبری، ملت ایران و خانواده وی تسلیت گفت.در بیانیه حزب‌الله آمده است: با تمام قدرت در کنار جمهوری اسلامی ایران و ملت مجاهد و فداکار آن در مقابله با تهدیدات و توطئه‌های خارجی و همچنین مقابله با ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه خواهیم ایستاد.ما بر این باوریم که جمهوری اسلامی ایران به خواست خداوند قادر به مقابله با تمامی این خطرات، شناسایی جنایت‌کاران و قطع دستی است که به سوی علما و دانشمندان این کشور دراز شود.
حزب‌الله همچنین تاکید کرد که ایران توانایی مقابله با تروریسم دولتی توسط رژیم‌اشغالگر صهیونیستی و حامیان سیاسی آن را دارد.
از سوی دیگر حزب الدعوه عراق که ریاست آن را نوری المالکی برعهده‌دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب جنایت ترور شهید فخری‌زاده که خدمات علمی زیادی به امت اسلامی و کشورش ارائه داد را محکوم می‌کند. طراحان و اجراکنندگان این عملیات خطر واقعی ایران علیه خود را نخبگان و دانشمند می‌دانند نه سلاح کشنده.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴