کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منابع سعودی: ریاض در پی حل بحران با قطر برای جلب رضایت بایدن است

9 آذر 1399 ساعت 8:50

منابع مطلع سعودی به یک روزنامه انگلیسی گفتند که دولت ریاض قصد دارد بحران با قطر را با هدف جلب رضای «جو بایدن» حل و فصل کند.


به گزارش بلاغ به نقل ازروزنامه فایننشال تایمز انگلیس به نقل از منابع مطلع سعودی نوشت که دولت ریاض مایل است پیش از پایان دوره دونالد ترامپ، بحران سه ساله خود با قطر را فیصله دهد.
به نوشته این روزنامه، تمایل برای پایان دادن به این بحران، به این دلیل است که محمد بن سلمان می‌خواهد همزمان با کسب دوستی جو بایدن، یک هدیه خداحافظی نیز به دونالد ترامپ بدهد.
به گفته این منابع، ولی‌عهد سعودی احساس می‌کند که پس از پیروزی بایدن در تیررس حملات قرار گرفته و قصد دارد گام‌هایی را که نشان از تمایل و آمادگی‌اش برای اقدامات مثبت داشته باشد، بردارد.
در این راستا «علی الشهابی» تحلیلگر سعودی نزدیک به دیوان پادشاهی نیز به این روزنامه گفت که دولت سعودی چند ماهی است که برای حل مشکل با قطر تمایل نشان داده است و سپس افزود: «آن‌ها برای بستن چند پرونده تنش‌زا اقدام کرده بودند و واضح است که پرونده پایان محاصره قطر نیز یکی از آن موارد است».
یک منبع مطلع دیپلماتیک نیز گفت که گفت‌و‌گوهای میان عربستان سعودی و قطر با وساطت کویت و آمریکا برای ایجاد چارچوب لازم جهت مذاکرات دوطرفه در حال برگزاری است.
در ادامه گزارش فایننشال تایمز آمده است که بن سلمان به عنوان حاکم عربستان سعودی در دوره ترامپ روابط تنگاتنگی با آمریکا برقرار کرده و کاخ سفید در بدترین بحران‌ها از جمله رسوایی قتل خاشقچی، در کنار ولی‌عهد سعودی بود، اما پیش‌بینی می‌شود که دولت جو بایدن در قبال محمد بن سلمان، رفتار سردی را در پیش بگیرد. فردی که همواره آماج انتقادات دموکرات‌ها به علت موارد حقوق بشری، قتل خاشقچی و جنگ یمن بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443657

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443657/منابع-سعودی-ریاض-پی-حل-بحران-قطر-جلب-رضایت-بایدن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com