تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۵۵
آژانس فضایی اروپا قراردادی را با یک شرکت صنعتی به نام کلیراسپیس منعقد کرده تا برای جمع‌آوری قطعات زباله‌های فضایی اقدام کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاسلش گیر، ارزش قرارداد منعقد شده بین دو طرف بالغ بر ۸۶ میلیون یورو است و بر اساس این قرارداد کلیراسپیس اولین مأموریت خود را برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی برنامه ریزی خواهد کرد.
با انجام این مأموریت، فضاپیمایی برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی و سپس انتقال آنها به جو زمین که موجب سوختن و نابودی آنها خواهد شد در نظر گرفته می‌شود.
قرار است جزئیات این مأموریت برای اولین بار در تاریخ اول دسامبر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و انجام آن تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. اجرای تمامی مراحل طرح یادشده توسط کلیراسپیس صورت می‌گیرد و آژانس فضایی اروپا در آن دخالتی ندارد.
طی ۶۰ سالی که از فعالیت زمینی انسان می‌گذرد بیش از ۵۵۰۰ ماهواره، فضاپیما و غیره به فضا پرتاب شده و در مجموع حدود ۴۲ هزار ابزار مختلف در حال گردش به دور مدار زمین است که تنها ۲۳ هزار تای آنها سالم بوده و به طور مرتب در حال ردگیری هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴