کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دارابی: پرچم توسعه و پیشرفت همچنان در دست نخبگان ایرانی است

9 آذر 1399 ساعت 8:25

معاون امور استان‌های صداوسیما نوشت: دانشمندان و نخبگان ایرانى پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند کرد.


به گزارش بلاغ به نقل از«علی دارابی» استاد دانشگاه و معاون امور استان‌های صداوسیما مطلبی با عنوان «شهادت هفتمین دانشمند هسته اى ایران» با موضوع ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشته که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:
ترور شهید دکتر محسن فخرى زاده عصر جمعه در نزدیکى دماوند توسط تروریست ها زنگ خطر را بار دیگر به صدا در آورد. با عرض تبریک و تسلیت شهادت این انسان مومن، خداجو، خادم مردم و از طراحان توسعه و پیشرفت کشور به رهبر حکیم انقلاب اسلامى، خانواده عزیز شهید و ملت بزرگ ایران چند نکته مهم و عبرت آموز را درباره این حادثه باید مورد توجه قرار داد:
نکته اول: خرابکارى در صنعت هسته اى از جمله نطنز و شهادت ٧ تن از دانشمندان هسته اى کشور در این سالها نشان از "نفوذ دشمنان در مراکز حساس" است. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوکران آنها مثل منافقین متهم ردیف اول این جنایات و ترورها هستند و باید از آنان انتقام سخت گرفت. 
نکته دوم: نهادهاى امنیتى و اطلاعاتى کشور خدمات و فداکاری هاى بزرگى براى تامین امنیت، ثبات و استقلال کشور انجام داده اند و شهیدان زیادى هم در راه انجام وظیفه خود تقدیم کرده اند. اما پاسخگو بودن در این حادثه و بررسى کوتاهى احتمالى و برخورد قاطع با آن مورد انتظار مردم است. نهادهای اطلاعاتى که قدرتمندى آنها زبانزد جهانیان است باید کمترین خطا هاى احتمالى را داشته باشند و اشراف اطلاعاتى آنان براى کشور اطمینان بخش باشد. 
نکته سوم: بحران تحلیل از شرایط پیچیده امنیتى، اطلاعاتى در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه از یک سو و رقابت هاى دستگاههاى اطلاعاتى و جاسوسى بیگانه و دشمنان از سوى دیگر توسط برخى از مدیران و مسولان ارشد کشور امرى نابخشنودى است.
چگونه مى توان از مقام هاى عالى امنیتى کشور پذیرفت که؛ "هیچ تهدیدى متوجه مدیران کشور نیست و ترور مسولان و مقامات مختص دهه شصت است و باید بساط حفاظت هاى مسولان را جمع کرد."؟!
این قبیل تحلیل ها نشان از دست کم گرفتن فتنه و توطئه هاى دشمنانان قسم خورده ملت ایران و نوعى خوشبینى بدور از واقعیت درباره مثلث ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستى و قدرت هاى غربى و در راس آن آمریکاى جنایتکار نسبت به اهمیت و قدرت فرامنطقه اى انقلاب اسلامى است. 
نکته چهارم: دانشمندان و نخبگان ایرانى پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند کرد. زیرا راهمان درست و برحق است و قدرت دفاعى و راهبردى کشور قابل معامله و مصالحه نیست و این را دولت و وزارت خارجه باید بیش از همه بدانند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443652

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443652/دارابی-پرچم-توسعه-پیشرفت-همچنان-دست-نخبگان-ایرانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com