تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۴۰
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد بمناسبت سی‌ونهمین ساگرد عملیات طریق‌القدس اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد بمناسبت سی‌ونهمین ساگرد عملیات طریق‌القدس اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
فتح الفتوح ملت بزرگ ایران
آنچه برای اینجانب غرور انگیز و افتخار آفرین است ، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم ارواحنا فداه هستند « و این است فتح الفتوح »
بخشی از پیام امام خمینی (ره) به  مناسبت عملیات طریق‌القدس
دشمن بعثی با تصرف شهر مرزی بستان در مهر سال ۱۳۵۹ همراه با جنایات و فجایع ضد‌انسانی بی‌شمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبران ناپذیر بر مردم شریف بستان، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.
رزمندگان اسلام با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان، انهدام نیروهای متجاوز و بیرون راندن دشمن تا مرزهای بین‌المللی در عملیاتی غرورآفرین با نام «طریق‌القدس» در بامداد ۸ آذر ۱۳۶۰ با رمز مقدس «یاحسین فرماندهی» و با استمداد از الطاف الهی، به یگان‌های ارتش متجاوز صدام یورش برده و در همان ساعات اولیه با استعانت از امدادهای غیبی خداوند که بخشی از آن همراه با بارش باران و هوای ابری بود، متجاوزان را غافلگیر نموده و ضمن دور زدن آنان، دشمن را به محاصره خود در آوردند.
در عظمت این عملیات بزرگ و افتخارآفرین همین بس که حضرت امام خمینی (ره) آن را «فتح الفتوح» نامید و در پیام بسیار ارزشمند خود آورده است:
مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش می‌دانند. وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمدند.
رزمندگان اسلام طی دو هفته عملیات متداوم با تقدیم بیش از هزار شهید توانستند ضمن آزادسازی شهر بستان، تنگه استراتژیک چزابه، ارتفاعات الله اکبر و ۷۰ روستای منطقه، حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع از سرزمین کشور عزیزمان را پس از ۴۲۰ روز از لوث وجود اشغالگران بعثی پاک نمایند. همچنین خطوط مواصلاتی دشمن در منطقه غرب خوزستان قطع گردید و رزمندگان ما برای اولین‌بار موفق شدند دشمن متجاوز را به پشت مرزهای بین‌المللی عقب رانده و مقدمات پیروزی عملیات‌های فتح‌المبین و آزادی خرمشهر عزیز را بگشایند.
در این عملیات افتخار آفرین ۶ تیپ دشمن منهدم، هزاران نفر از نفرات آنان کشته و زخمی و صدها نفر نیز به اسارت درآمده و غنائم بی‌شماری از جمله ۱۷۰ دستگاه تانک و نفربر، ۲۵۰ دستگاه انواع خودرو ، ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین‌های مهندسی و ۱۹ قبضه توپ به غنیمت رزمندگان سلحشور اسلام درآمد که در تأسیس یگان‌های جدید رزمندگان اسلام بکار گرفته شد و بیش از ۱۸۰ دستگاه تانک و نفربر، ۲۰۰ دستگاه خودرو، ۱۳ فروند هواپیما و ۴ فروند بالگرد دشمن منهدم گردید.
ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم انقلاب، تأثیرات الهام بخش آن و انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی و خیزش ملت‌ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن می‌باشد که آثار پیروزمند آن را امروزه در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان و ...  شاهد هستیم.
امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسه‌ها، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین‌المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامی‌مان در عرصه‌های مختلف افزوده می‌شود.
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد متشکل از رزمندگان و خانواده معظم شهدای جبهه‌های سوسنگرد ضمن گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد این عملیات افتخار آمیز و یاد شهدا و رزمندگان عزیز آن با رهبر عظیم‌الشأن و نیز شهدای انقلاب اسلامی پیمان می‌بندیم که تا پای جان راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد.
 از خداوند بزرگ موفقیت‌های بیش از پیش ملت شریف ایران در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی و رفع کامل پدیده  منحوس کرونا را خواستاریم که این سنت لایتغیر الهی است که پیروزی از آن مؤمنین است.
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷