تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۳۹
وزیر راه و شهرسازی درباره شهید فخری زاده گفت: مهم‌ترین ویژگی این بزرگوار صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع می کند، ادامه دهد و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز شنبه 8 آذرماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» با اشاره به رفاقت با شهید فخری زاده اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت به مردم و خانواده عزیز شهید محسن فخری زاده باید گفت که ایشان از افراد شایسته، متعهد و خستگی‌ناپذیر بودند.
وی اضافه کرد: آشنایی ما با شهید فخری زاده از حدود سه دهه پیش در بین مباحث صنعت و تعلیمات دفاعی شکل گرفت، در حقیقت در جریان تجارب و درس‌های مربوط به دفاع مقدس که ایشان در تعامل با نیروهای مسلح در صنعت دفاعی ارائه کردند که البته مهم‌ترین آن دستیابی به فناوری‌های نوین و پیشرفته بود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته مردم ما مستحضر هستند که مستکبران علوم و فناوری‌های نوین را انحصاری کردند و اجازه ورود هیچ کشوری را در آن عرصه ندادند و حتی دانشجویان ما را از دانشگاه‌های مرتبط به رشته‌های علوم پیشرفته در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی حذف کردند و این اراده و حضور عاشقانه و خدمت در عرصه فناوری نوین همیشه مورد تهاجم دشمن بود، به‌ویژه رژیم صهیونیستی که به‌عنوان یک رژیم تروریست شهره عام و خاص است و نخست‌وزیرشان از ایشان نام می‌برد و می‌گوید این اسم را به خاطر بسپارید، فقط به خاطر کینه‌ای که از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی داشتند.
اسلامی درباره ویژگی‌های شخصی شهید فخری زاده گفت: مهم‌ترین ویژگی این بزرگوار صبوری و ثابت‌قدمی بود و همواره تلاش می‌کرد که کاری را که شروع می کند ادامه داده و از بابت دیر به نتیجه رسیدن احساس یاس نکند؛ شهید فخری زاده همان اولین نفرات و عناصری بودند که با پدیده کرونا به‌صورت کاملاً جهادی و علمی برخورد کردند و در تعامل با وزارت بهداشت کیت تشخیصی ساختند و در این عرصه گام‌های بزرگی برداشتند.
وی افزود: مهم‌ترین خاطره من از این بزرگوار تازه‌ترین آن است که چند وقت پیش نزد من آمده و می‌خواستند برای جوانان دانشمندشان معیشت و رفاه و مسکن تهیه کنند و فوق‌العاده بی‌تابی می‌کردند که بتوانند گامی برای این بچه‌ها بردارند؛ این نکته نشان می‌دهد که وقتی در حوزه فناوری کار می‌کنید در حقیقت کاری انسان‌محور انجام می‌دهید و توجه به مسائل انسانی در حوزه تحقیقات به‌ویژه تحقیقات نوین، فاکتور بسیار مهمی است و نشانه این است که برای ظرفیت و عناصر تعیین‌کننده، اهمیت قائل هستید و این دغدغه بزرگ این شهید بزرگوار بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷