تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۳۸
طی ماه‌های گذشته دزدی دریایی محموله‌های نفتی افزایش شدیدی یافته و حتی در نزدیکی مرزهای آمریکا اتفاق افتاده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازراشا تودی، سال گذشته میلادی دزدی دریایی محموله‌های نفتی به کمترین میزان در 25 سال گذشته رسید، اما طی ماه‌های گذشته از سال جاری این دزدی‌ها به شدت افزایش یافته و به شکل خطرناکی دزدان دریایی به نزدیکی مرزهای آمریکا رسیده‌اند. 
در صنعت نفت جهان دزدی دریایی یکی از قدیمی‌ترین مشکلات است و غالبا در غرب آفریقا و دیگر نقاط جهان رخ می‌دهد، اما به دلیل اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا رخ داد، حالا شاهد نزدیک شدن دزدان دریایی به سواحل آمریکا هستیم که این مسئله خود به تهدید جدیدی برای صنعت نفت این کشور تبدیل شده است. 
نفتکش‌هایی که با سرعت کم در مناطق اطراف آمریکا حرکت می‌کنند درواقع اهداف بسیار ساده‌ای برای دزدان دریایی و گرفتن باج هستند. 
دزدی دریایی در خلیج کمپچه در نزدیکی مکزیک که اتفاقا 17 درصد نفت آمریکا و 5 درصد گاز این کشور از آن تولید می‌شود، طی ماه‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. 
راکفورد ویتز، مدیر تحقیقات دریایی دانشگاه تافتس، می‌گوید: حملات اخیر دزدان دریایی در خلیج مکزیک اتفاق جدیدی در آب‌های نزدیک آمریکا است. 
وی تاکید کرد: سالانه صدها نفتکش و تانکرهای فرآورده‌های نفتی از خلیج مکزیک عبور می‌کند. 
اوایل سال جاری دزدی دریایی در خلیج کمپچه به قدری افزایش یافت که وزارت امور خارجه آمریکا را بر آن داشت تا در ماه آوریل در جنوب خلیج مکزیک به صورت رسمی هشدار وجود دزدان دریایی را اعلام کند. با وجود این اما رسانه‌ها توجه بسیار کمی به این موضوع کرده‌اند.
پیشتر آب‌های ونزوئلا و پرو محل تجمع دزدان دریایی بودند اما به نظر می‌رسد سواحل نزدیک آمریکا حالا به نقطه مورد علاقه آنها تبدیل شده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷