تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۳۵
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد:‌ ترور پنجمین دانشمند هسته ای ایران توسط دشمنان، این واقعیت را به خوبی به اثبات می کند که طرف های غربی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون ترور شهید محسن فخری زاده بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:
عملیات تروریستی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب روز گذشته بار دیگر یکی از فرزندان برومند پرورش یافته در مکتب خمینی (ره) عزیز را از ما گرفت. ریشه اصلی این ترور، انفعال دستگاه دیپلماسی در برابر غربی ها و اشراف اطلاعاتی حاصل از بازرسی جاسوسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
بازرسی هایی که پس از برجام و با پذیرفتن پروتکل الحاقی، طبق اعلام نظر رسمی آقای ظریف، 92 درصد کل نظارت های آژانس را به خود اختصاص داده است. عامل اصلی که به دشمنان جرات می دهد در تهران دست به ترور بزنند، انتخاب مشی انفعال در سیاست خارجی است.
در همین رابطه به طور مشخص پیش از ترور شهید فخری زاده دشمنان جهموری اسلامی  به خوبی فهمیده بودند که دولت غرب گرای روحانی به امید احیای دوباره برجام و بازگشت به رویای ژانویه2017 سیاست صبر استراتژیک را برگزیده است.
در این راهبرد منفعلانه از نظر غربگراهای داخلی نباید اقدامی متقابل در برابر اقدامات طرف های آمریکایی و غربی تا پایان سال میلادی داشت، تا نظم موجود حفظ و اعتماد دموکرات های آمریکایی به طور کامل برای بازگشت به برجام جلب شود. صبر استراتژیک دولتی ها در برابر دشمنان آن قدر ذلیلانه است که حتی در رسانه های خود ابا دارند از صفت دانشمند هسته ای برای شهید فخری زاده استفاده کنند.
این صبر استراتژیک دولتی ها در ماجرای انفجار نطنز به خوبی توسط غربی ها راستی آزمایی شد. درست شهریور ماه امسال بود که پس ازبازدید بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای کشور، سایت نطنز مورد حمله خرابکارانه قرار گرفت. در حملاتی این چنین بنابر گزارش های  رسانه های غربی مانند واشنگتن پست درز اطلاعات محرمانه به خارج از کشور  توسط بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت میگیرد.
اما متاسفانه پس از حادثه نطنز نه تنها اقدام متقابل و پیش گیرانه ای مانند توقف همکاری ها با آژانس تا مشخص شدن ابعاد حادثه صورت نگرفت، بلکه بالعکس معاون وزیر امور خارجه در امور برجام خیال همه را از پاسخ متقابل نظامی و حقوقی احتمالی به غربی ها راحت کرد عراقچی صراحت بیان نمود: « نباید اجازه دهیم آمریکا ایران را مجددا به عنوان یک تهدید امنیتی معرفی کند. هر حرکتی که ایران را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک تهدید معرفی کند، بازی در زمین آمریکاست».
انفعال در برابر غربی ها به همین اعلام موضع ختم نشد. سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه طی یک بیانیه مشترک با  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی های آژانس به اطلاعات محرمانه ی هسته ای کشورمان را به رسمیت شناخت و آن را امتیازی برای ایران خواند.
مطالبه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور از سران کشور و قوای مسلح جمهوری اسلامی در واکنش به ترور شهید فخری زاده  به طور واضح در سه مسئله اصلی خلاصه می شود: 
نخست، توقف حضور جاسوسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران حداقلی ترین کاری است که در واکنش به این ترور باید صورت پذیرد. تا زمانی که آژانس در واکنش به این اقدام اعلام موضع رسمی و موثر ننماید و تضمینی برای جلوگیری از تکرار این گونه ترورها ندهد، نباید بازرسی از این نهاد بین المللی در کشورمان حضور داشته باشد.
دوم، ترور پنجمین دانشمند هسته ای ایران توسط دشمنان، این واقعیت را به خوبی به اثبات می کند که طرف های غربی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه باید طرح سه فوریتی خروج از برجام را به صحن علنی بیاورد. بعلاوه باید طی مصوبه ای هر گونه مذاکره با طرف های غربی را تا زمانی که عاملین خارجی این جنایت در دادگاه های بین المللی محاکمه نشده اند، ممنوع اعلام کند. 
سوم، ما از زحمات و رشادت های قوای مسلح جمهوری اسلامی حمایت می کنیم و همواره قدردان زحمات آن ها هستیم. 
اما قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران 
امام علی علیه السّلام فرمودند: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ» سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید، که شر را جز شر پاسخ نیست. ( نهج البلاغه، حکمت314)
هنوز افکار عمومی ملت ایران معتقد است انتقام سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی گرفته نشده است که واقعه تلخ ترور شهید فخری زاده نیز صورت می پذیرد. اگر قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران واکنش درستی نشان ندهد و انتقام این ترورهای ناجوانمردانه را نگیرند، دشمنان با کم هزینه تلقی کردن اینگونه اقدامات، حتما این سکوت را بر ضعف جمهوری اسلامی حمل میکنند و بعید نیست دوباره به خود جرئت دهند تا اقدام به ترور و خرابکاری نمایند.
مطالبه ملت ایران از نیروهای مسلح، گرفتن انتقامی سخت و متناسب با نام بلند شهیدان سلیمانی و فخری زاده است. در چنین شرایطی واکنش نظامی هوشمندانه، قاطع و بازدارنده مانع تداوم مسیر فعلی توسط آمریکا و متحدانش در به شهادت رساندن فرزندان خدوم این کشور خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما