تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۶۳۱
جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی تهران در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ با جنایت دیگری از تروریست‌های کوردل و بزدل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع از دانشمندان هسته‌ای کشور در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند و پس از آن بسیاری از شخصیت‌ها و مقامات این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
استاندار تهران: این جنایت بار دیگر غیرقابل مصالحه بودن استکبار را به اثبات رساند
استاندار تهران در پیامی به مناسبت ترور شهید فخری‌زاده بر عزم ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی تأکید کرد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پی شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه و ناجوانمردانه عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی، در پیامی ضمن تسلیت و تبریک به محضر مقام معظم رهبری، خانواده گرامی این شهید و جامعه‌ علمی و دانشگاهی کشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر عنوان کرد: راه و مسیر سردار سلیمانی‌ها برای همیشه تاریخ، چراغ راه آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان خواهد بود و دشمنان این مسیر در لباس تزویر، نفاق و غیره به فرمایش مقام معظم رهبری مصداق همان دست چدنی است که دستکش مخملی را بیرون می‌آورد و خودش را نشان می‌دهد، وَالّا باطن، همان باطن است؛ هیچ تفاوتی ندارد، این‌ها نمی‌توانند کسانی باشند که انسان به این‌ها اطمینان پیدا کند.
در ادامه این پیام آمده است: استکبار و ایادی آن‌ها زمانی که توان رویارویی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور روی آورده و دست خود را به خون پاک شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشورمان که عمر گرانبهایش صرف خدمت به اسلام و مسلمانان شده، آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند، این در حالی است که با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت‌های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد.
دشمنان بدانند همانطور که با ترور سردار سلیمانی، نهضت سلیمانی در جهان طنین انداز شد و نقطه قوتی برای آزادی‌خواهان شد، ترور هم‌رزم سردار دل‌ها همچنین سایر دانشمندان هسته‌ای شهید، بار دیگر عزم ملت ایران برای مواجهه با تهدیدهای نرم و سخت استکبار را جزم‌تر کرده و غیرقابل مصالحه بودن با استکبار را به اثبات رساند.
تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره): تلاش مذبوحانه جنایتکاران در کمال قدرت و متانت پاسخ داده خواهد شد
حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) طی پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری‌زاده، عنوان کرد: شهادت مظلومانه‌ برادر بزرگوار جناب آقای محسن فخری‌زاده بار دیگر جنایت عمّال صهیونیسم جهانی را آشکار ساخت.
این حادثه‌ اسفناک اگرچه از یک سو نشان مکر دشمنان مردم ایران و دسیسه جنایتکاران بین‌المللی است اما در کنار آن ندای بیدار باشی است که همگان را به پاسخ الهی به این دشمنی رهنمون می‌سازد.
در ادامه این پیام تأکید شده است: ایشان به دسیسه نشسته‌اند و ملت ما را ضعیف و عجول می‌خواهند، غافل از آنکه اندیشه، عزم و صلابت فرزندان خمینی کبیر(ره) با توکل به خدای بزرگ و توسل به اولیای گرامی‌اش، تلاش مذبوحانه آن‌ها را به درستی و در کمال قدرت و متانت پاسخ خواهد داد.
جنایت مکارانه آن‌ها اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد اما پاسخی درخور خواهد یافت.
آستان حضرت عبدالعظیم(ع): این شهادت سبب رونق بیش از پیش دستاوردهای علمی، پژوهشی و هسته‌ای کشور خواهد شد
روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پی ترور ناجوانمردانه شهید والامقام محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، پیامی در این خصوص منتشر کرد: «شهادت دانشمند مجاهد و استاد فرهیخته، شهید محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌های سفاک جنایتکار، بار دیگر چهره پلید نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل همچنین استیصال استکبار جهانی در مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور عزیزمان را نمایان ساخت.
در ادامه این پیام بیان شده است: آن شهید دانشمند فرزانه که از پیشگامان عرصه توسعه فناوری هستی و دفاعی کشور بود در ایام دفاع مقدس در قامت یک رزمنده شجاع به دفاع از میهن اسلامی پرداخت و در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی تاکنون به واسطه نبوغ و دانش خویش همواره در مسیر بالندگی و رشد نظام اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد و بی‌شک و به لطف خداوند با شهادتش نیز سبب رونق بیش از پیش دستاوردهای علمی، پژوهشی و هسته‌ای کشور خواهد شد.
نماینده مجلس: انتقام سخت در انتظار صهیونیست‌های خون‌آشام
حسین نوش‌آبادی رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در پیامی اعلام کرده است: بار دیگر عوامل و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی، دست به اقدامی شنیع و وحشیانه زدند و یکی از دانشمندان برجسته‌ هسته‌ای و شخصیت‌های علمی و پژوهشی کشورمان را به شهادت رساندند.
او از جمله دانشمندان مؤثر بخش تحقیقات علمی و از مدیران ارشد کشور بود که عمر پربرکت خویش را وقف توسعه و اعتلای حوزه دفاعی و بازدارندگی کشور کرد و به دلیل موفقیت‌های چشمگیر در بخش هسته‌ای و موشکی، همواره مورد خشم دشمنان نظام قرار داشت و بارها مورد تهدید رژیم اشغالگر قدس، قرار گرفته بود.
در ادامه این پیام تسلیت ابراز شده است: بی‌تردید ترور دانشمندان هسته‌ای، آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه، برای جلوگیری از دستیابی ایران به فن‌آوری‌های مدرن در حوزه‌های نظامی و دفاعی است و صهیونیست‌های خون آشام در واپسین روزهای عمر رئیس جمهور شکست خورده و ناکام آمریکا، درصدد تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران هستند و با تصور باطل خویش، سعی در ممانعت از پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌های هسته‌ای کشورمان دارند.
عناصر کوردل تروریستی وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی و آمران و عاملان این اقدام وحشیانه بدانند، گرچه شهادت این مدیر توانا و شایسته، ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما قطعاً راهی که شهید فخری‌زاده و سایر شهدای هسته‌ای آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد و انتقام سختی در انتظار آن‌ها است و به زودی پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: انتقام حق ماست
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در توییتی به ترور محسن فخری‌زاده در آبسرد دماوند در صفحه شخصی خود با هشتک انتقام حق ماست واکنش نشان داد و نوشت: « ترور دانشمندان هسته‌ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.»
عضو هیأت رئیسه مجلس: ترور فخری‌زاده در دستور کار مجلس قرار گیرد
احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «دشمنان ملت ایران بدانند با این اقدام کور خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌شود. ‏ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ترور دانشمند هسته‌ای را در دستور قرار داده و مصاحبه سوأل برانگیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بررسی و به نمایندگان ملت گزارش کند.»
نماینده مردم تهران در مجلس: صدها ضرر و زیان ملی از نتایج مذاکره و برجام
سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پیامی با بیان اینکه شهید ترور، دانشمند والامقام سردار محسن فخری‌زاده نیز آسمانی شد، اظهار کرد: او که از لحظه لحظه عمرش فرصت یافت تا شجره طیبه جمهوری اسلامی را قوی‌تر و روئین‌تن‌تر نموده تا این ملت تا ابدیت عالم هستی، همچنان آسیب ناپذیر به راه خود ادامه دهد.
اما بیان چند نکته ضروری است:
۱- هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که اسامی شخصیت‌های هسته‌ای کشور توسط تیم معروف به هسته‌ای و با شیطنت عوامل نفوذی به آژانس هسته‌ای در ایام مذاکرات داده شده است.
۲- با فشار دولتی‌های امر، ملاقات این دانشمند فرهیخته و دیگر عزیزان با عوامل آژانس ترتیب داده می‌شود.
۳- در کسری از ساعت اسامی و مشخصات در اختیار سرویس‌های جاسوسی و ترور قرار می‌گیرد.
۴_ ایشان و گروهی دیگر از دانشمندان در لیست تحریم‌های آمریکا جنایتکار قرار می‌گیرد.
۵- دشمن صهیونیستی به صراحت از ایشان نام می‌برد و جزو اهداف ترور قرار می‌گیرد.
آری این‌ها و صدها ضرر و زیان ملی همه از نتایج مذاکره و برجام است.
دانشمندان ما در دهه قبل و در زمان حاضر به شهادت می‌رسند و ترور می‌شوند اما دم از دهان کثیف استکبار و ایادی داخی شان بیرون نمی‌آید.
مذاکره در تاریخ چقدر شوم بوده است. مذاکره صفین، مذاکره خوارج، مذاکره الجزیره، مذاکره در هتل کوبورگ وین
و... اما دوران بزن در رو تمام شده و انشاءالله اربابان جنایتکار و صهیونیست‌های غاصب در اسرع وقت سزای عمل شنیع خود را سخت دریافت خواهند کرد و حرکت شتابان پیشرفت علمی کشور با سرعتی افزون‌تر ادامه دارد.
هرچند غرب‌گرایان و دوستان بایدن را خوش نیاید اما به زودی شر وجودشان از این ملت خروشان کم و کوتاه می‌شود.
رئیس شورای شهر تهران: لکه ننگین دیگری در کارنامه سیاه مدعیان دموکراسی
محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیامی ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای را تسلیت گفت و عنوان کرد: ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری‌زاده، اگرچه لکه ننگینی در کارنامه سیاه مدعیان دموکراسی و رژیم صهیونیستی ثبت کرد اما ستاره درخشان و پرافتخار دیگری در آسمان رشادت و شهادت ایران اسلامی را برافروخت.
شهید فخری‌زاده در طول عمر پربرکت خود توفیق ارائه خدمات فراوانی به صنایع دفاعی ایران را یافت که تربیت شاگردان سخت کوشی که راه او را با تمام توان ادامه دهند، از جمله میراث ماندگار او به شمار می‌روند.
امیدوارم با بر زمین ریخته شدن خون پاک شهید فخری‌زاده، ریشه حامیان و مجریان تروریسم دولتی در جهان نابود شود.»
شهردار تهران: راه شهید فخری‌زاده با ترور مسدود نخواهد شد
پیروز حناچی شهردار تهران در پیامی توییتری شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت و اظهار کرد: شهادت دانشمند شجاع و خدوم ملت ایران، ‌شهید محسن فخری‌زاده را خدمت مردم شریف، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
بی‌تردید مسیر خودکفایی علمی و دفاعی کشور و تثبیت فناوری‌های حیاتی برای ملت ایران، با ترور مسدود نخواهد شد و راه امثال او با قوت ادامه خواهد داشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴