کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حفظ برجام به هر قیمت، مانع پاسخ قاطعانه دولت به خرابکاری‌های دشمنان شده است

8 آذر 1399 ساعت 18:20

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در پی ترور شهید فخری‌زاده طی نامه‌ای به رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشت: به نظر می رسد تلاش برای حفظ برجام به هر قیمت، مانع پاسخ قاطعانه دولت به اینگونه خرابکاری‌ها شده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازانجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشت: به نظر می‌رسد تلاش برای حفظ برجام به هر قیمت، مانع پاسخ قاطعانه دولت به اینگونه خرابکاری‌ها شده است. شاهدیم که برجام، علاوه بر تشدید تحریم‌ها و شرطی کردن اقتصاد به خارج از کشور، امنیت ملی را نیز خدشه‌دار می‌کند.
متن این نامه به شرح زیر است:
 رئیس محترم شورای عالی امنیت ملی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
سلام علیکم
در پی شهادت دانشمند هسته‌ای و مدیر برجسته صنایع دفاعی کشور، شهید محسن فخری‌زاده که بار دیگر خباثت و دشمنی آمریکا و ایادی استکبار را ثابت کرد، یادآوری نکاتی برای اتخاذ تصمیمات قاطعانه‌ی متقابل ضروری است:
چندی پیش یکی دیگر از اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی یعنی حادثه خرابکاری سایت هسته‌ای نطنز، برای ضربه زدن به صنعت هسته‎ای کشور انجام گرفت و شاهد پاسخ قاطعانه به این اقدام خرابکاری نبودیم.
عقب‌نشینی از اقدام منطقی و قاطعانه باعث جری‌تر شدن دشمن و آسیب بیشتر به صنعت هسته‌ای کشور می‌شود.
به نظر می‌رسد تلاش برای حفظ برجام به هر قیمت، مانع پاسخ قاطعانه دولت به اینگونه خرابکاری‌ها شده است. شاهدیم که برجام، علاوه بر تشدید تحریم‌ها و شرطی کردن اقتصاد به خارج از کشور، امنیت ملی را نیز خدشه‌دار می‌کند.
ایران در بند 64 ضمیمه یک برجام، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را پذیرفته است؛ همچنین طبق بندهای 74 تا 78 در سرفصل «دسترسی» ضمیمه یک برجام و بند 3 قطعنامه‌ی 2231 چاره‌ای جز در اختیار گذاشتن اطلاعات صنعت هسته‌ای کشور به آژانس ندارد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بهانه‌ی اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت‎‌های هسته‌ای ایران، با دسترسی‌های گاه‌وبی‌گاه و با پوشش کارشناسی، به دنبال بدست آوردن اطلاعات برای دشمنان جمهوری اسلامی است. شاهد این مدعا در گزارش شماره GOV/2015/68 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که آدرس محل کار این شهید والا مقام در آن ذکر شده است.
با توجه به نکات یاد شده، شکایت به سازمان ملل متحد و صرفاً متهم کردن رژیم صهیونیستی تأثیری در مقابل این اقدام ندارد؛ در نتیجه این رویکرد، با این سخن دبیر کل سازمان ملل متحد مواجهیم که طرفین را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند. بازگشت به غنی‌سازی قبل از برجام، ادامه‌ روند فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، توقف اجرای پروتکل الحاقی و محدود کردن دسترسی بازرسان آژانس پاسخی قاطع به این اقدام است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443625

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443625/حفظ-برجام-قیمت-مانع-پاسخ-قاطعانه-دولت-خرابکاری-های-دشمنان-شده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com