کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده عراقی: آمریکا عامل اصلی ناآرامی‌های اخیر در جنوب عراق است

8 آذر 1399 ساعت 17:40

یک نماینده عراقی درباره درگیری‌های روز گذشته در مرکز استان «ذی‌قار»، از نقش کنسولگری آمریکا در بصره در ناآٰرامی‌های اخیر در استانهای جنوبی عراق خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق، امروز (شنبه - ۲۸ دسامبر) درباره ناآرامی‌های اخیر در استانهای جنوبی عراق و درگیری‌های روز گذشته در استان ذی‌قار توضیح داد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: آنچه که در مناطق جنوبی و به ویژه استان ذی‌قار اتفاق افتاده و می‌افتد، دردناک است. تکرار مطالبات برای تغییر این استاندار یا فلان مسئول یک اقدام برنامه‌ریزی شده برای تداوم تظاهرات مردم و در نتیجه ایجاد فتنه است.
این نماینده عراقی افزود که فراکسیون الصادقون دارای اطلاعات و مدارک موثقی از نقش اطلاعاتی آمریکا در ایجاد فتنه و دامن زدن به اختلافات در مناطق جنوبی عراقی است و این اطلاعات را در اختیار طرف‌های مسئول نیز قرار داد اما آنها اقدامی نکردند.
وی در پایان به نقش اصلی اطلاعات آمریکا که در پوشش کنسولگری آمریکا در بصره فعالیت دارد، اشاره کرد که توانسته به صفوف تظاهرات‌کنندگان و سرویس‌های امنیتی نفوذ کند.
از سوی دیگر، «ناظم الوائلی» استاندار ذی‌قار نیز امروز گفت که وضعیت امنیتی در این استان پایدار است و به منظور جلوگیری از شرایط اضطراری، مقررات منع آمد و شد وضع شده است و آنچه که دیروی در میدان «الحبوبی» روی داد، درگیری و برخورد میان تظاهرات‌کنندگان به دلیل سوء‌تفاهم بود که با دخالت نیروهای امنیتی متوقف شد.
به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی گفت که امور در استان ذی‌قار در حال آرام شدن است و رفت‌و‌آمد تنها در میدان اصلی شهر الناصریه ممنوع است و در سایر مناطق استان وضعیت کاملا طبیعی است.
این در حالی است که در پی درگیری دیروز میان تظاهرات‌کنندگان در میدان الحبوبی، شماری از تظاهرات‌کنندگان طی بیانیه‌ای خواستار استعفای دولت «مصطفی الکاظمی» شدند و نیروهای امنیتی را به همکاری با نیروهای جریان صدر برای سرکوب سایر معترضان متهم کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443621

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443621/نماینده-عراقی-آمریکا-عامل-اصلی-ناآرامی-های-اخیر-جنوب-عراق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com