کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«کیومرث نیازآذری» به اتهام مشارکت در قاچاق دو تن طلا دستگیر شد

8 آذر 1399 ساعت 1:07

«کیومرث نیازآذری» پدر «مصطفی نیاز آذری» (متهم فراری پرونده طبری که ساکن کانادا است) توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه به اتهام مشارکت در قاچاق حدود دو تن طلا دستگیر شده است.


به گزارش بلاغ، «کیومرث نیازآذری» توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه دستگیر شد.

برخی خبرگزاری‌ها از بازداشت «کیومرث نیازآذری» پدر «مصطفی نیاز آذری» (متهم فراری پرونده طبری که ساکن کانادا است) توسط حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه خبر دادند.
بر اساس گزارش‌ها، کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود دو تن طلا دستگیر شده است.

بنا بر گزارش فارس، کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه برکنار شد.

او همان کسی است که در زمان غیبت هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری سال 88 در حسینیه امام خمینی(ره)، میزبان این دو نفر در مناطق خوش آب و هوای مازندران بود. فرزند کیومرث نیازآذری، مصطفی نیاز آذزی، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبری طبری به میزان 5 قطعه زمین در بابلسر است.

گفته می‌شود مصطفی نیازآذری به پشتوانه پدرش، کیومرث میازآذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند  شده و شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنبمت گرفتند.

مصطفی نیازآذری از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبری طبری است که با تشکیل 10 شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده و از این طریق به اموال نامشروع زیادی دست پیدا کرده است.

رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده طبری، پیرامون ارتباطات مصطفی نیازآذری و طبری گفته است: فرار مصطفی نیازآذری در قبال رشوه‌ای است که اکبری طبری از او گرفته است که قریب به 15 هزار متر زمین و 3 طبقه ویلای لوکس به ارزش 420 میلیارد ریال در بابلسر است.


کد مطلب: 443545

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443545/کیومرث-نیازآذری-اتهام-مشارکت-قاچاق-دو-تن-طلا-دستگیر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com