تاریخ انتشارجمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۵۲۲
قائم‌مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آزمایشگاهی شرق کشور در ابتدای سال 1400 در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه رفرانس 100 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در 8 حوزه آزمایشگاهی ایجاد می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوب‌دا، دکتر سید محمدکاظم فرهمند اظهار کرد: پروژه آزمایشگاه رفرانس حوزه بهداشت در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و این پروژه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، آزمایشگاهی که به‌صورت تخصصی 8 حوزه آزمایشگاهی را پوشش می‌دهد و از ابتدای سال 1400 آماده خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف آزمایشگاهی خواهد بود.
قائم‌مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آزمایشگاه رفرانس در فضای 1100 مترمربعی و در 3 طبقه  ساخته‌شده و تاکنون 7 میلیارد تومان برای ساخت این آزمایشگاه هزینه شده است.
وی بابیان اینکه تجهیزات قابل‌استفاده از آزمایشگاه‌های فعلی به آزمایشگاه رفرانس منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 30 درصد تجهیزات آزمایشگاهی موجود قابل‌استفاده بوده و 70 درصد مابقی نیازمند به‌روزرسانی هستند و برای جایگزینی موارد فاقد استفاده و در اختیار داشتن تجهیزات آزمایشگاهی به‌روز نیازمند تخصیص اعتبار 15 میلیارد تومانی (با نرخ فعلی ارز) هستیم.
دکتر فرهمند تصریح کرد: تمامی آزمایش‌ها در آزمایشگاه رفرانس قابل انجام خواهد بود، با راه‌اندازی آزمایشگاه رفرانس ضمن ایجاد 100 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم (25 اشتغال مستقیم و 75 اشتغال غیرمستقیم)، تمامی آزمایش‌ها در یک مکان متمرکز انجام می‌شود.
قائم‌مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد با تداوم حمایت‌ها بتوانیم در موعد مقرر افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آزمایشگاهی شرق کشور را داشته باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲