کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه کانون دانشگاهیان و مجمع صنفی اساتید | ترور شهید فخری‌زاده نشان می‌دهد آزموده را نباید مجددا آزمود

7 آذر 1399 ساعت 18:30

کانون دانشگاهیان و مجمع صنفی اساتید کل کشور در بیانیه‌ای مشترک، ضمن تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده اعلام کردند: امیدواریم آنهایی که هنوز خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند، بیدار شوند و بدانند دشمنان ما جز به نابودی این ملت فکر نمی‌کنند.


به گزارش بلاغ به نقل ازکانون دانشگاهیان ایران اسلامی و مجمع صنفی اساتید کل کشور در بیانیه‌ای مشترک شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان را تسلیت گفته و اعلام کردند:  امیدواریم آنهایی که هنوز خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند، بیدار شوند و بدانند دشمنان ما جز به نابودی این ملت فکر نمی‌کنند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
شهادت شهید فخری‌زاده یک بار دیگر حقیقت قرآنی که در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه البقره فرمود: «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ...» را  ثابت کرد.
ما فکر می‌کنیم که این شهادت ضمن اینکه حقیقتاً برای مردم ما بسیار سخت است که در سوگ عزیزان‌شان، در این شرایط سخت اینگونه بنشینند اما می تواند نکات مهمی را برای ما ثابت کند. از جمله اینکه می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، یعنی بایدن و دموکرات‌ها هنوز روی کار نیامده‌اند نشان می‌دهند با چه شیطنت و غضبی نسبت به ملت ایران نگاه می کنند.
از سویی این ترور این حقیقت را هم روشن می‌کند که دشمن می‌داند که آنچه که مایه فخر و مباهات این ملت است و آن چیزی که می‌تواند بازدارنده باشد و عزت این کشور را حفظ کند بحث هسته‌ای و همچنین تکنولوژی پیشرفته و رشد در مسائل علمی است، لذا به نظر می رسد آنهایی که فکر می‌کنند و در اوهام خودشان غرق هستند که می‌شود با دشمن به راحتی مذاکره کرد و آنها هم تسلیم می‌شوند و تعبیرشان این است که می‌شود فرصت‌ها را مغتنم بشماریم این خودش بهترین دلیل است که آزموده را مجددا نباید آزمود.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و همچنین مجمع صنفی اساتید کل کشور به صورت مشترک، این جنایت هولناک را با همه وجود محکوم می‌کنند و برای آن شهید بزرگوار بهترین درجات رفیع را از خدای متعال خواستارند و این ضایعه دردناک را به خانواده آن عزیز، به جامعه دانشگاهی و به ویژه به رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می‌کنند.
البته دشمنان به خوبی می‌دانند که ملت ایران در واقع دریاست و با سبو سبو برداشتن تمام نخواهد شد. ملت ایران وصل به خدای متعال و به نیروی لایزال الهی است و اینها یک بار دیگر ما را به یاد آن سخن زیبای حضرت امام رحمة الله علیه بعد از شهادت شهید بهشتی و یاران عزیزش انداخت که فرمودند: بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود.
امیدواریم که خدای متعال کمک کند آنهایی که هنوز خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند و دچار تغافل هستند بیدار شوند و بدانند که این ملت دشمنانی دارد که این دشمنان هرگز رضایت به اینکه این ملت در مسیر درست حرکت کند، ندارند و جز به نابودی این ملت فکر نمی‌کنند پس این ملت باید با حول و قوه الهی با تمسک به وحدت، با تمسک به نیروی ذاتی درونی خودش و نیروی جوانان، عالمان و دانشمندان خودش این مسیر را طی کند.
تهدیداتی که رئیس جمهور امریکا داشته نشان می‌دهد آنها تنها راهشان این حرکت‌های ذلیلانه و زبونانه است که با ترور پیش بروند.
مجامع بین المللی هم اگر راست می گویند باید وارد میدان شوند و چنین حرکت هایی شنیع‌ای که در مقابل قوانین حقوق بشری است و تروریسم واقعی رو ثابت می‌کند، موضع‌گیری کنند گرچه از آنها امیدی نیست و تقریبا همه‌شان در یک راستا است.
امیدواریم که خدای متعال همانگونه که در قرآن کریم فرموده این ضایع دردناک را انشالله برای ملت ایران جبران کند.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یک بار دیگر ضمن محکوم کردن این جنایت درنده‌خویانه دشمن، برای خانواده این شهید عزیز صبر و عجر را مسئلت می‌کند و دانشگاهیان اعلام می‌کنند که تا آخر در مسیر عالمان شهید، دانشمندان شهید و در راه انقلاب اسلامی و در مسیری که شهدای عزیز ما که با ریل‌گذاری امامین انقلاب گذاشته‌اند، انشاالله حرکت خواهند کرد و انشاالله که به سامان خواهد رسید و به آن هدف نهایی که پیروزی حق بر باطل است با وعده‌ای که خدای متعال داده با زنان و مردان مومنی که چون پاره های آهن محکم ایستاده‌اند انشالله که این مسیر طی خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443515

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443515/بیانیه-کانون-دانشگاهیان-مجمع-صنفی-اساتید-ترور-شهید-فخری-زاده-نشان-می-دهد-آزموده-نباید-مجددا-آزمود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com