کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسته حمایتی اصناف بررسی و عملیاتی می‌شود

7 آذر 1399 ساعت 12:10

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از بررسی و اجرایی شدن بسته حمایتی جاری اصناف مانند ارائه برخی تسهیلات، تقاضای إمهال و تسهیل مسائل مربوط به چک های برگشتی خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمهرداد غضنفری امروز در گفت وگو با خبرنگار  در قم به تدارک برخی برنامه های اقتصادی برای اجرای بهتر مدیریت جامع تجمع ها و ترددها در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 18 تیم اطلاع رسانی، آموزش و همچنین بازرسی و نظارت برای اجرای دقیق تر این طرح فعال هستند.
وی افزود: در سه روز نخست اجرای این طرح یعنی از روز شنبه اول تا روز دوشنبه سوم آذر ماه، حدود 15 هزار بازرسی در استان و توسط این 18 گروه انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر این که سیاست استان در اجرا و إعمال محدودیت های کرونایی، سیاست اقناع سازی صنوف است تصریح کرد: بر این باوریم که در این عرصه ابتدا باید اطلاع رسانی و آموزش خوبی انجام دهیم تا اقناع سازی مردمی و اقناع افکار عمومی به تسهیل بیشتری محقق شود.
وی اضافه کرد: بدیهی است اگر این امر مؤثّر واقع نشود، آن گاه اخطار و یا غیرفعال سازی در دستور کار قرار می گیرد و البته تداوم مشکل می تواند به پلمب شدن هم بیانجامد.
غضنفری با بیان این که إعمال این محدودیت ها سبب ضررو زیان بسیاری از اصناف شده است بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با تعریف یک بسته حمایتی شامل ارائه برخی تسهیلات و همچنین مواردی مانند إمهال و بحث چک های برگشتی، از این ضرر و زیان ها بکاهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس افزود: آمار بازرسی ها و نظارت ها نشان می دهد که حدود 90 درصد اصناف از ابتدای طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها، همکاری لازم را با این طرح داشته و شیوه نامه ها را رعایت کرده اند.
وی اضافه کرد: در این چند روز برای برخی وانت ها و نیسان ها به عنوان وسائل حمل و نقل عمومی بار و خدمات، مشکلاتی ایجاد شده است که إن شاء الله بررسی و رفع خواهد شد.
غضنفری بر ضرورت انسجام بیشتر گزارش های مربوط به مبارزه با کرونا در استان و شنیده شدن یک صدای واحد در این موضوع تأکید کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443446

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443446/بسته-حمایتی-اصناف-بررسی-عملیاتی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com