تاریخ انتشارجمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۴۲۱
یک کارشناسی آموزشی گفت: به نظر می‌آید وزیر علوم، وزارت آموزش و پرورش را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتباه گرفته است و قصد دارد مشکل اشتغال دانش‌آموختگان بیکار دانشگاهی را تنها با دانشگاه فرهنگیان حل و فصل کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازابراهیم سحرخیز کارشناس آموزشی در خصوص توضیحات منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح نامه ارسالی خود به رهبر معظم انقلاب درباره دانشگاه فرهنگیان، به نکاتی اشاره کرده است.
سحرخیز گفت: نامه سوم آذر وزیر علوم، به لحاظ محتوایی چنان صریح و بی پرده است که راه بر هر گونه سوء برداشت، تعبیر متفاوت و متمایز از مفاد آن بسته است.
وی ادامه داد: وزیر علوم گفته است «همچنانکه از مطلع نامه پیداست، سخنی از کم رنگ دیده شدن، جایگاه این دانشگاه در میان نیست» در پاسخ باید گفت  «محدود کردن اساسنامه 31 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان تنها به  یک برداشت اجتهادی و ناصواب از ماده 28 با سوق دادن آن به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی یکساله و نادیده گرفتن پذیرش دانشجومعلم از طریق آموزش‌های بلندمدت مطابق بند یک ذیل ماده 3 آن اساسنامه، معنا و مفهوم دیگری جز تقلیل جایگاه دانشگاه فرهنگیان در حد و قواره یک مرکز آموزش‌های بدو خدمت، نخواهد داشت و این همان تیر خلاصی بود که این نامه در چله کمان خویش داشت تا با آن دانشگاه فرهنگیان را از هیئت و هیبت دانشگاهی خارج کند».
این کارشناس آموزشی اضافه کرد: به نظر می‌آید وزیر علوم، وزارت آموزش و پرورش را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتباه گرفته است و قصد دارد در 6 ماه باقی مانده از عمر دولت فعلی، مشکل هشت ساله اشتغال دانش‌آموختگان بیکار دانشگاهی، به ویژه دانشکده‌های علوم تربیتی را تنها با دانشگاه فرهنگیان حل و فصل کند.
وی با طرح این پرسش که چرا باید تاوان کمبود انباشته شده حداقل 197 هزار نفر را تنها دانشگاه فرهنگیان بپردازد؟، گفت: اگر اکنون دانشگاه‌هایی مانند پیام نور، دانشکده‌های علوم تربیتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی، آزاد اسلامی و امثال آن با نبود مشتری یا صندلی‌های خالی روبرو است، آیا باید با تعطیل کردن دانشگاه فرهنگیان موجبات تداوم یا رونق کاری آنان را فراهم کنیم؟
سحرخیز تصریح کرد: اگر قرار است دانشگاهی تعطیل یا دامنه و دایره فعالیت آن محدود شود این دانشگاه فرهنگیان نیست؛ بهتر است دیگر دانشگاه‌ها را در دانشگاه فرهنگیان ادغام کنید.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان برخلاف برخی باورها در آموزش و پرورش ما، ریشه ستبر و عمیق یک صد ساله دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش قبل از تأسیس دانشگاه تهران، صاحب دانشسرای عالی بوده است.
معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: جوانانی که هر ساله از طریق کنکور جذب آموزش‌های بلند مدت چهار ساله در این دانشگاه می‌شوند از کره مریخ یا دیگر کرات نیامده‌اند بلکه جوانان با انگیزه و انتخابگر این کشورند که نه از بد حادثه بلکه به میل و اشتیاق خویش، پای در این وادی خدمت نهاده‌اند؛ بنابراین لازم نیست به بهانه اشتغال دانش آموختگان جوان، تن به مغالطه داده، زیرآب دانشگاه فرهنگیان را بزنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که با کمترین موونه یعنی هزینه سرانه در مقایسه با دیگر دانشگاه ها روزگار می‌گذراند، اضافه کرد: پیمایش‌ها و مطالعات میدانی گسترده نشان می‌دهد بین عملکرد دانشجو معلمان راه یافته به دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان با دیگر معلمان جذب شده از مسیر ماده 28  ( دوره یکساله مهارت آموزی) فاصله و تفاوت معناداری وجود دارد که نباید از آن غافل شد.
سحرخیر تصریح کرد: هنوز هم بر این باورم تنها شخصیتی که امروز بک تنه از کیان آموزش و پرورش دولتی، جایگاه خطیر معلم و نقش بی بدیل دانشگاه فرهنگیان به عنوان دستاورد ماندگار بزرگ انقلاب ، شهیدان رجایی و باهنر دفاع کرده و می‌کند، شخص مقام معظم رهبری است؛ اگر حمایت‌های ایشان نبود اکنون تمامی مدارس ما را به حراج  سپرده، بخش خصوصی تنها فعال مایشاء در آموزش و پرورش ما بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴