کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایزه اول «ایدفا» برای سینمای ایران

6 آذر 1399 ساعت 21:40

مستند «رادبوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) شد.



به گزارش بلاغ،  سی و سومین جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) که مهمترین جشنواره سینمایی مستند جهان محسوب می‌شود به کار خود پایان داد و مستند «رادبوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی محصول مشترک ایران، سوئیس و نروژ موفق به کسب جایزه بهترین مستند بلند این رویداد سینمایی شد. 
امسال مستند «نان مقدس» ساخته رحیم ذبیحی نیز نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستندهای نیمه بلند این رویداد سینمایی بود و مستند «شادگان» ساخته آکو سالمی در بخش فیلم‌های کودک و نوجوان، «برف می‌نامد» ساخته مرجان خسروی در بخش فیلم‌های مستند دانشحویی، «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری و محصول مشترک ایران، انگلستان و کانادا در بخش غیررقابتی «فرانتلایت» و «هنر زندگی در خطر» ساخته مینا کشاورز و محصول ایران و آلمان در بخش "بهترین‌های جشنواره‌ها " این رویداد سینمایی پذیرفته شده بودند.
سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به عنوان یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمای مستند از ۱۶ نوامبر تا ۶ دسامبر (۲۶ آبان تا ۱۶ آذر) به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری در کشور هلند برگزار می‌شود.
 


کد مطلب: 443394

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443394/جایزه-اول-ایدفا-سینمای-ایران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com