کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای احکام هیئت امنای «اندیشکده ادبیات پایداری»

6 آذر 1399 ساعت 17:30

نخستین نشست هیئت امنای «اندیشکده ادبیات پایداری» برگزار و در این مراسم احکام هیئت امنا به آن‌ها داده شد.



به گزارش بلاغ، بر اساس خبر رسیده، در این نشست که روز گذشته (چهارشنبه، پنجم آذرماه) با حضور محمدمهدی دادمان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی - برگزار شد، احکام اعضای هیئت امنای این اندیشکده از سوی او به آن‌ها اهدا شد. 
البته با توجه به آیین‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا، تعدادی از اعضا به صورت حضوری و باقی از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند.
اعضای هیئت امنای این اندیشکده را  محمدرضا سنگری به عنوان رئیس، محسن مؤمنی‌شریف - رئیس پیشین حوزه هنری انقلاب اسلامی -، محمدرضا ترکی - استاد دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران -، مجتبی رحماندوست - استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران -، احمد امیری‌خراسانی - استاد دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان -، حسینعلی قبادی - رئیس پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی -، علیرضا کمری - استاد دانشگاه و  نویسنده و پژوهشگر ادبیات مقاومت و پایداری - و وحید یامین‌پور - رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی - تشکیل می‌دهند.
بر اساس این گزارش، این اندیشکده بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف سامان‌دهی و صورت‌بندی نظری جریان ادبیات پایداری در فضای علمی و دانشگاهی کشور تاسیس شده است. از نکات حائز اهمیت در جریان تاسیس این اندیشکده حضور جمعی از نخبگان و پیشکسوتان ادبیات پایداری است که این امیدواری را ایجاد می‌کند تا گام ناتمام قبلی در تاسیس رشته ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها با حضور و اهتمام این اعضا شکل جدی‌تری به خود بگیرد. پیش از برگزاری نشست دیروز اعضای اندیشکده از نزدیک به یک سال گذشته نشست‌های متعددی را برای تمهید مقدمات و طراحی نیازهای اولیه تشکیل اندیشکده برگزار کرده‌اند.
 


کد مطلب: 443366

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443366/اعطای-احکام-هیئت-امنای-اندیشکده-ادبیات-پایداری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com