کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار اعلام کرد

کاهش 40 درصدی صید ماهی در فریدونکنار/مرگ 70 هزار ماهی با صید یک ماهی غیرمجاز!

6 آذر 1399 ساعت 9:35

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار با اعلام این خبر که صید ماهی در این شهرستان با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو شده است گفت: صیادان غیرمجازی که یک ماهی مولد را صید کند در واقع موجب مرگ بیش از ۷۰ هزار ماهی شده است.


جعفر احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: از ابتدای فصل صید امسال که در تاریخ ۲۰ مهر آغاز شد تا ۳۰ آبان در فریدونکنار به میزان هفت هزار و ۴۳۰ کیلوگرم ماهی از گونه‌های مختلف صید شده است.
 
وی با اشاره به اینکه فریدونکنار دارای دو شرکت تعاونی پره ماهی است، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد از این میزان صید، مربوط به تور پره شاهد و ۴۵ درصد دیگر به تور پره انقلاب اختصاص دارد.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار با بیان ترکیب ماهیان صید شده، تصریح کرد: ۱۹ درصد از این صید ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال، ۴۹ درصد ماهی کپور و هفت درصد ماهی شِک بوده است.

احسانی از کاهش ۴۰ درصدی صید ماهی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآورشد: این کاهش صید در برخی از ماهیان مانند کفال با کاهش ۷۶ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: البته در برخی از گونه‌ها مانند ماهی سفید شاهد رشد ۲۵ درصدی، کپور ۱۱ درصد و سایر گونه‌ها ۷۲ درصد بوده‌ایم.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار درخصوص علت کاهش صید ماهی گفت: ماهی کفال یکی از گونه‌هایی است که فقط در دریا زندگی و تکثیر می‌شود و به دلیل اینکه شیلات تاکنون نتوانسته مراحل تکثیر آن را انجام دهد و همچنین با صید غیرمجاز که در زمان‌های تخم‌ریزی صورت می‌گیرد شاهد کم شدن ماهی در دریا هستیم.

احسانی افزود: بسیاری از ماهیان در اواخر شهریور و اوایل مهر اقدام به تخم‌ریزی می‌کنند که اگر در این زمان‌ها صیادان غیرمجاز یک ماهی مولد را صید کنند در واقع موجب مرگ بیش از ۷۰ هزار ماهی شده است.

وی ادامه داد: آلودگی دریا هم از جمله مهمترین عواملی است که موجب کم شدن ماهی در دریا و کاهش صید می‌شود.

مسئول نمایندگی شیلات فریدونکنار پایان فصل صیادی را ۱۵ فروردین ماه سال آینده اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱۰ تن صید در فریدونکنار انجام شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 443274

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443274/کاهش-40-درصدی-صید-ماهی-فریدونکنار-مرگ-70-هزار-یک-غیرمجاز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com