تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۴۳۲۶۲
سخنگوی «گردان‌های حزب‌الله عراق» با بیان اینکه واشنگتن در زمان انتخابات ریاست جمهور ی آمریکا، به حشدالشعبی التماس می‌کرد که هدف قرار نگیرد، تاکید کرد که موضع مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی، ثابت است.
۰
plusresetminus
حزب‌الله عراق: آمریکا در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری التماس می‌کرد به آنها حمله نکنیم!
به گزارش بلاغ، «محمد محیی» به شبکه العالم گفت: ما در بسیاری از بیانیه‌های خود، مواضع گردان‌ها را به طور واضح اعلام کرده‌ایم، ما حامی مقاومت و خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستیم.

وی افزود: هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت نیز با برگزاری جلسه ای، به دولت عراق، ائتلاف و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی، فرصتی مشروط داده است.

محیی با ذکر این نکته که فرصت رو به اتمام است، ادامه داد: طرف آمریکایی مطابق با تصمیم پارلمان عراق، باید برای عقب‌نشینی مصمم باشد و دولت عراق نیز باید درخصوص اجرای تصمیم پارلمان، جدی باشد. وی گفت: متاسفانه، بسیاری از طرف‌های داخلی یا منطقه‌ای، آمریکا را تحریک می‌کنند که گروه‌های مقاومت و محور مقاومت را هدف قرار دهد. برخی طرف‌های بین‌المللی پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند که گفته می‌شود پیام‌های التماس‌آمیز است. آمریکا برای متوقف کردن این حملات، حداقل در دوره انتخابات، التماس می‌کرد.

تحرکات ترکیه در شمال عراق
یک عضو «اتحادیه میهنی کردستان عراق» از تحرکات جدید نیروهای ترکیه در شمال عراق و تقویت حضور نظامی خود در این منطقه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «علی ورهان» دیروز از حضور شمار زیادی از نیروهای ترکیه در منطقه «حاج عمران» استان «اربیل» خبر داد.

ورهان افزود: نیروهای ترکیه در حال احداث پادگان‌های نظامی جدید در نوار مرزی و استقرار سامانه‌های نظارتی و پایشی هستند و همزمان با آن، نیروها و تجهیزات جدیدی به این مقرها وارد می‌شوند. تمامی این تحرکات به تنهایی و به دور از هرگونه هماهنگی با دولت منطقه کردستان یا نیروهای گارد مرزی مستقر در منطقه، صورت می‌گیرد. از اواسط ژوئن ۲۰۲۰، نیروهای ارتش ترکیه طی دو عملیات گسترده به نام‌های «پنجه عقاب» و «پنجه ببر»، حملات گسترده‌ای را علیه عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق انجام داده و این دو عملیات، تاکنون خسارات مالی و جانی فراوانی به بار آورده‌اند و باعث تخلیه بسیاری از روستاهای مرزی منطقه کردستان عراق شده‌اند. این امر، اعتراض و محکومیت اربیل و دولت مرکزی عراق را به دنبال داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰