کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ذره‌بین| سالروز تشکیل بسیج مستضعفان؛ مهمترین کمپین‌های مردم در فارس‌من درباره این سازمان چیست؟

5 آذر 1399 ساعت 20:40

در ذره‌بین این هفته فارس‌من به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج مستضعفین به بررسی مهم‌ترین مطالبات و سوژه‌های شما درباره این سازمان پرداخته‌ایم.



به گزارش بلاغ، بسیج مستضعفین ۵ آذر ماه ۱۳۵۸ با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد. این شجره‌ی طیبه که یادگار خون شهیدان است، در این سالها همواره در خط مقدم حل مشکلات مردم بوده‌است. در ذره‌بین این هفته فارس‌من  به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت بسیج مستضعفین  به بررسی مهم‌ترین سوژه‌ها و مطالبات شما با این موضوع پرداخته‌ایم:

نخست | بسیج سازندگی تخصصی‌تر شود
اولین مطالبه‌ی شما از سازمان بسیج به روزرسانی بخش‌های مختلف این شجره طیبه متناسب با شرایط روز کشور است. شما در سوژه‌ای با عنوان «بسیج سازندگی تخصصی‌تر شود» به طور مشخص در این رابطه درخواست داشتید: «احتیاج داریم که پس از سال‌ها شیوه‌های مدیریتی بسیج را به روز کنیم، مثلا بسیج درختکاری، بسیج کشاورزی، بسیج خانه‌سازی، بسیج مدرسه‌سازی و ده‌ها شاخه دیگر را راه‌اندازی کنیم.»

دوم | قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران
بسیجی‌های جان برکف در ۸ سال دفاع‌مقدس و پس از آن در حوادث مختلف همواره در خط‌مقدم دفاع از کشور و مردم بوده‌اند. خیلی از این بسیجی‌ها بهترین لحظات جوانی خود را به جای ساختن آینده‌ی زندگی خویش در جبهه‌های نبرد با دشمنان گذرانده‌اند. حالا که سن و سالی از آن‌ها گذشته این وظیفه‌ی دولت است که به نحو احسن از آن‌ها تجلیل به عمل آورد. و لااقل حداقلیات زندگی آن‌ها را تامین کند.
 
بر خلاف تصور اما این ایثارگران دریادل آن‌طور که سوژه‌های شما در فارس‌من نشان می‌دهد، به آن‌ها کم لطفی شده است. به ویژه در اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران: «اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و پرداخت کمک معیشت برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی و تبدیل کمک معیشت به حقوق و پرداخت معوقات به رزمندگان و جانبازان معسر بسیجی را خواستاریم.»

سوم | دعوت به همدلی
پس از شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد صحنه‌های زیادی از همدلی و همراهی مردم برای حل معضلات نشات گرفته از این ویروس فراگیر بوده‌ایم. از همان ابتدای اسفندماه رزمایش‌های همدلی زیادی در کشور با محوریت تفکر بسیجی در ابعاد مختلف رخ داد. که در فارس‌من نیز تعدادی از آن‌ها توسط شما مخاطبین منعکس شده‌است.
 
یکی از این سوژه‌ها مربوط به بسیج دانشجویی تهران‌بزرگ است با عنوان «دعوت بسیج از مردم برای کمک به کادر درمان» که در بخش‌هایی از این دعوت آمده‌است:«با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی، در راستای همدلی مومنانه با کادر درمان و بیماران مبتلا، بسیج دانشجویی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دانشجویان تهرانی دعوت کرد به همیاری تلاشگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بیایند.»

چهارم | بسیج ۸۰ میلیونی در فضای‌مجازی
اهمیت فضای‌مجازی و حضور فعال و مثمرثمر در آن بر هیچ‌کس پوشیده‌نیست. موضوعی که بارها مورد تاکید رهبر معظم‌انقلاب بوده‌است. تجربه پر ارزش چهل سال گذشته‌ی انقلاب اسلامی به ما نشان ‌می‌دهد هرگاه در مواجهه با مسائل نقش مردم را پررنگ کرده‌ایم موفق شده‌ایم.از پیشنهادات قابل توجه مخاطبین فارس‌من تشکیل «بسیج ۸۰ میلیونی برای نبرد در فضای مجازی راه‌اندازی» است. مخاطبین‌ما در این باره می‌گویند،بسیج ۸۰ میلیونی مردم ایران در فضای مجازی باید شکل بگیرد همانگونه که در دفاع مقدس شکل گرفت و راهگشا بود. همه مردم و سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند و در هر محل و محله‌ای پایگاه‌های بسیج گردان‌های عاشورای فضای مجازی تشکیل دهند.

پنجم | احیای پایگاه بسیج محلات
پایگاه‌های بسیج محلات و مساجد همواره محل رشد انسان‌های مومن و انقلابی بوده‌است. بسیاری از شهدای‌انقلاب اسلامی فعالیت خود را از این پایگاه‌های بسیج آغاز کرده‌اند و از این رهگذر به انقلاب دل‌بسته شده و رشد معنوی خود را طی کرده‌اند. اما این پایگاه‌های فرهنگی - معنوی بنابر سوژه‌ی شما نیاز به احیا دارد تا بتواند رسالت اصلی خود را به درستی انجام دهد:«حذف پایگا‌ه‌های بسیج مردمی باعث دوری جوانان از مساجد شد در حالی‌که نیروهای انقلابی و ارزشی در مساجد در تمام عرصه‌ها سیاسی، نظامی، اجتماعی، هنری و...رشد و شکوفایی قابل توجهی داشتند لذا باید تجدید نظر کرد و سنگرها را دوباره احیا کرد.»

سوژه‌ها و مطالبات شما تنها این چند موردی که بررسی کردیم نیست. ما در این گزارش سعی کردیم به بررسی مهم‌ترین مطالبات و سوژه‌های شما پیرامون سازمان بسیج‌مستضعفین بپردازیم.فارس‌من همچنان پیگیر مطالبات و دغدغه‌های شما از مسئولین و دستگاه‌های مختلف کشور خواهد بود.
 


کد مطلب: 443236

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443236/ذره-بین-سالروز-تشکیل-بسیج-مستضعفان-مهمترین-کمپین-های-مردم-فارس-من-درباره-این-سازمان-چیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com