تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۴۳۱۲۹
نشست مشترک مدیر شبکه جهانی جام جم و مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس روز سه شنبه ۴ آذر ماه در محل شبکه جهانی جام جم برگزار شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حسن ملکی در ابتدای جلسه ضمن تشریح اهداف شکل گیری شبکه جهانی جام جم و عملکرد آن در صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی و ترویج زبان فارسی، از فقدان یک برنامه مشخص و بلند مدت در کشور برای حمایت از ایرانیان خارج کشور انتقاد کرد و افزود: ایرانیان خارج کشور بهترین مبلغان و سفرای فرهنگی کشور و راویان زیبایی ها و پیشرفت های کشور هستند و این انتظار از قوای سه گانه از جمله مجلس شورای اسلامی وجود دارد که قوانین و مقررات محکم تری را برای حمایت از ایرانیان خارج کشور و تسهیل در رفت و آمد آنها به میهنشان فراهم آورند.
مدیر شبکه جهانی جام جم با اشاره به وجود حدود ۴ هزار میلیارد دلار سرمایه نزد ایرانیان خارج کشور و رتبه برتر علمی و نخبگی آنها در میان مهاجران دنیا گفت: هم وطنانمان در اقصی نقاط دنیا دلشان برای کشورشان و مشارکت در توسعه و آبادانی آن می تپد و مجلس با همکاری قوه مجریه و قضاییه می تواند بستر آن را به وجود آورد. ضمن اینکه مجلس با بهره گیری از شأن نظارتی خود می تواند بررسی کند که چرا به رغم تصریح قانونِ حمایت از سرمایه گذاری خارجی، مصوبه سال ۱۳۸۱ که در آن سرمایه گذاری ایرانیان خارج کشور باید از امتیازات سرمایه گذاران خارجی برخوردار باشد هنوز این قانون به درستی اجرایی نشده است.
وی در پایان ضمن تبریک دهم آذر روز مجلس، آمادگی کامل شبکه جهانی جام جم برای همکاری با مجلس شورای اسلامی در این زمینه ها را اعلام کرد.
در ادامه بابک نگاهداری هم ضمن اعلام آمادگی مجلس برای تبدیل موضوعات و مسائل برجسته ایرانیان خارج از کشور به ماده های قانونی، گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا این موضوعات را در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی دقیق قرار داده و راهکارهای اجرایی برای حمایت از ایرانیان خارج کشور طراحی کنیم.
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تعامل مجلس با صداوسیما را یکی از دغدغه های رئیس مجلس عنوان کرد و افزود: همکاری دوجانبه شبکه جهانی جام جم با مجلس شورای اسلامی می تواند در ابعاد مختلف شکل بگیرد که لازمه آن تشکیل کمیته ای برای بررسی تخصصی تر مسایل و مطالبات ایرانیان خارج کشور و ارایه راهکار عملیاتی در این زمینه است.  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴