کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا مطرح کرد

نقش برجسته بسیج در مرام پهلوانی و اقدامات جهادی ورزشکاران/مهره‌های شطرنج را با انگشتر سردار سلیمانی جابجا می‌کنم

4 آذر 1399 ساعت 12:50

سال‌ها قبل، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پی عدم رویایی آرین غلامی با حریف اسرائیلی از این ورزشکار تقدیر کرد و انگشتر خود را به وی داد، حالا آرین می‌گوید؛ با انگشتر سردار در مسابقات جهانی مهره‌ها رو جا به جا خواهد کرد.


به گزارش بلاغ، هفته بسیج است و مازندران هم کم ورزشکار بسیجی ندارد. در واقع بیشتر ورزشکاران مازندرانی را قشر بسیجی تشکیل می‌دهند. اما در میان این همه ورزشکار بسیجی یک بسیجی بیشتر از سایر ورزشکاران این سال‌ها چشم‌ها را به خود خیره کرده است. ورزشکاری که در سن کم به افتخارات بزرگ دست پیدا کرده است.

از قهرمانی‌هایش که بگذریم از دیدارش با رهبر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمی‌شود به سادگی گذشت. این قهرمان مازندرانی با روحیه بسیجی‌اش در دل رهبر انقلاب و حاج قاسم سلیمانی هم جا باز کرده بود و مورد تمجید و تجلیل قرار گرفت.

این قهرمان بسیجی، ورزش را با ژیمناستیک شروع کرد و زیر گروه قهرمانی هم بود، اما در حادثه‌ای که سبب شکستی دستش شد، باعث شد به رشته شطرنج برود و در همان ماه‌های اول بهترین امتیاز جهانی را کسب کند.

اولین بار در مسابقات جهانی زیر ۸ سال در ترکیه سال ۱۳۸۸ توانست عنوان نخست را به‌دست بیاورد و یک‌سال بعد در قهرمانی شطرنج مدارس جهان دوباره در ترکیه قهرمان شد. در ابتدای شروع کارش در شطرنج، احسان قائم مقامی الگویش بود و با او مسابقه هم داده و در دیداری رسمی به تساوی با قائم مقامی رسیده است.
آرین در زمستان ۹۷ در مسابقات کشور سوئد با عبور از امتیاز ۲ هزار و ۵۰۰ موفق به کسب نورم استاد بزرگی در بخش استاندارد رقابت‌ها شد. در بخش برق‌آسا نیز در ۶ مسابقه با ۶ امتیاز به حریف رژیم صهیونیستی برخورد ولی حاضر به مسابقه با وی نشد و با شکست در دور نهم مقابل شطرنج باز فرانسوی نایب قهرمان شد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پی عدم رویایی آرین با حریف اسرائیلی از این ورزشکار تقدیر کرد و انگشتر خود را به وی داد، حالا آرین می‌گوید با انگشتر سردار در مسابقات جهانی مهره‌ها رو جا به جا خواهد کرد.

آرین به‌جز شطرنج، با پدرش تنیس روی میز بازی می‌کند و در فوتبال هم تماشاگر خوبی است، در ایران هوادار استقلال است و در خارج رئال مادرید را دوست دارد.

به بهانه هفته بسیج، به گفت‌وگویی کوتاه با این ورزشکار بسیجی پرداختیم که در ادامه گفت‌وگوی ما با آرین غلامی را می‌خوانید؛

* به نظرت نقش بسیج در ورزش چگونه است ؟
حضور بسیج در ورزش باعث می شود روحیه پهلوانانه‌ای که باید در ورزشکار به وجود بیاد کمک می‌کند و بعد اینکه سبب همدلی ورزشکاران می‌شود.

یک ورزشکار نباید همیشه در اختیار ورزش باشد و با کارهای جهادی که برای مردم انجام می‌شود و کارها و اقدامات پهلوانانه که در اخلاق یک ورزشکار شکل می‌گیرد، بسیج نقش بسیار مهمی دارد.

کارهای فرهنگی که در ورزش اتفاق می‌افتد و یا یک ورزشکار انجام می‌دهد و یا ایجاد همدلی و اتحاد، این نقش مهم بسیج است که چنین اتفاقات مهمی در ورزش صورت می‌گیرد.

* داشتن روحیه بسیجی چه میزان در موفقیت‌های شما تاثیرگذار بوده است ؟

بسیجی بودن روحیه ما را نه تنها در ورزش بیشتر کرده بلکه در جریان زندگی ما هم تاثیرگذار بوده است.بسیج مختص یک ورزشکار نیست و روحیه جنگندگی در زندگی هم شکل می‌گیرد. در تمامی جاها تاثیرگذار است و هر جا مشاهده شود حقی از کسی ضایع می‌شود به‌عنوان یک بسیجی ورود می‌کنیم و نمی‌گذاریم حقی از کسی پایمال شود. این روحیه بسیجی باعث می‌شود که مقابل ظلم بایستیم.

* برای موفقیت در ورزش در رقابت‌های سخت  نفس‌گیر به چه کسی متوسل می‌شوید؟

به شهدا توسل می‌کنم. قبل هر مسابقه‌ای من نمازی می‌خوانم تا اعتماد به نفس در من به‌وجود بیاید. این اعتماد به نفسی که از طریق نماز خواندن به‌وجود می‌آید سبب می‌شود که خوب بازی کنم. در شطرنج اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد.

* یک ورزشکار محبوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
اول از همه اینکه قهرمانی‌ها و موفقیت‌هایی که به‌دست می‌آورد باید برای شادی دل مردم باشد و بعد اینکه اخلاق و تواضع داشته باشد.اینکه ورزشکاری اگر به جایی رسید و به شهرتی رسید بخواهد خودش را بگیرد و به مردم توجهی نکند نمی‌شود. ورزشکار نباید ریا کار باشد و خودش را به شکل واقعی باید نشان بدهد. این کارها باعث می شود که محبوبیت به وجود بیاید، البته بازهم تاکید می‌کنم که داشتن تواضع و اخلاق خوب در محبوبیت ورزشکار خیلی مهم است.



 آرین غلامی متولد ۱۳۸۰ است و کنگره فدراسیون جهانی شطرنج به او عنوان استاد بزرگ شطرنج را داده است، وی در رقابت‌های ریلتون سوئد در سال ۹۷ از رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کرد و قهرمانی را از دست داد.

وی به همراه خانواده با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت، همچنین ورزشکاری است که افتخار دیدار با سردار سلیمانی را داشته است اما برخی مسؤولان مازندرانی و ملی در عمل به وعده‌هایشان برای حمایت از غلامی تاکنون کوتاهی کرده‌اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 443107

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443107/نقش-برجسته-بسیج-مرام-پهلوانی-اقدامات-جهادی-ورزشکاران-مهره-های-شطرنج-انگشتر-سردار-سلیمانی-جابجا-می-کنم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com