کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیجیان مازندرانی نذر خون به جای آوردند؛

بسیجِ همدلیِ مؤمنانه در طرح «نذر خون»

4 آذر 1399 ساعت 12:55

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل گفت:مردم تاثیر بسزایی در روند کاهشی و یا افزایشی کرونا دارند، باید ماسک زدن را بعنوان حق الناس ببینیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؛ چرا که این ویروس انتقال ان 10 برابر شده است.


عباس اقوامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه این روزها همه مردم مدافعان سلامت هستند، اظهار کرد: با شروع کرونا مردم به هر نوعی در کار جهادی دخیل بودند و مانند رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشتند، 217 نفر در بیمارستان های داوطلب شدند و به نظافت، ضدعفونی بیمارستان و فعالیت های از قبیل پرداختند که 72 نیرو در بیمارستان امام خمینی ره مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هزار و 210 نفر از خدمات کپسول های رایگان اکسیژن استفاده کردند، عنوان کرد: برخی از بیماران که در منزل قرنطینه می شوند نیاز به اکسیژن دارند که اگر بخواهند ان را اجاره و یا خریداری کنند هزینه زیادی خواهد شد که با توجه به شرایط اقتصادی این روزها برای خانواده ها سخت می شود.

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل ادامه داد: از این رو تصمیم به خریداری کپسول اکسیژن کردیم که با همکاری مردم 200 کپسول اکسیژن خریداری شده است و رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد که تا امروز به بیش از هزار و 210 نفر از شهرستان های بابلسر، بابل، نور و.. از این خدمات استفاده کردند.

وی نقش مردم را کلید مفقوده  خواند و تاکید کرد:مردم تاثیر بسزایی در روند کاهشی و یا افزایشی کرونا دارند، باید ماسک زدن را بعنوان حق الناس ببینیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؛ چرا که این ویروس وحشی شده است و انتقال ان ده برابر شده است.

اقوامی از راه اندازی اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: غربالگری  با کمک پایگاههای مقاومت، پایگاهای سلامت، بهداشت و درمان در سطح منطقه ای و بصورت محله محور، خدمات پرستاری را خانه به خانه  با تب سنجی، پایش سلامت نانجام می دهد تا اشخاصی که دچار مشکل هستند، در صورت وخامت به بیمارستان و اگر مشکل جدی ندارند در خانه قرنیطنه کنند.

وی تصریح کرد: دبیر این طرح بر عهده بسیج جامعه پزشکی است که کار جهادی با اسم این سردار شان و منزلت بیشتری پیدا کرده است.

اقوامی استقبال مردم را در طرح نذر خون خوب خواند و بیان کرد: 139 نفر واجد شرایط خون دهی بودند و چیزی حدود 6 هزار و 800 سی سی خون جمع اوری شده است که هر فردی به خون دهی اقدام می‌کند 3 نفر را از مرگ نجات می دهد و از خون در محصولات پلاسما و پلاکت نیز استفاده می شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 443070

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443070/بسیج-همدلی-مؤمنانه-طرح-نذر-خون

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com