بسیجیان مازندرانی نذر خون به جای آوردند؛

بسیجِ همدلیِ مؤمنانه در طرح «نذر خون»

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۴۳۰۷۰
مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل گفت:مردم تاثیر بسزایی در روند کاهشی و یا افزایشی کرونا دارند، باید ماسک زدن را بعنوان حق الناس ببینیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؛ چرا که این ویروس انتقال ان 10 برابر شده است.
۰
plusresetminus
بسیجِ همدلیِ مؤمنانه در طرح «نذر خون»
عباس اقوامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه این روزها همه مردم مدافعان سلامت هستند، اظهار کرد: با شروع کرونا مردم به هر نوعی در کار جهادی دخیل بودند و مانند رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشتند، 217 نفر در بیمارستان های داوطلب شدند و به نظافت، ضدعفونی بیمارستان و فعالیت های از قبیل پرداختند که 72 نیرو در بیمارستان امام خمینی ره مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هزار و 210 نفر از خدمات کپسول های رایگان اکسیژن استفاده کردند، عنوان کرد: برخی از بیماران که در منزل قرنطینه می شوند نیاز به اکسیژن دارند که اگر بخواهند ان را اجاره و یا خریداری کنند هزینه زیادی خواهد شد که با توجه به شرایط اقتصادی این روزها برای خانواده ها سخت می شود.

مدیر بسیج جامعه پزشکی وسلامت آمل ادامه داد: از این رو تصمیم به خریداری کپسول اکسیژن کردیم که با همکاری مردم 200 کپسول اکسیژن خریداری شده است و رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد که تا امروز به بیش از هزار و 210 نفر از شهرستان های بابلسر، بابل، نور و.. از این خدمات استفاده کردند.

وی نقش مردم را کلید مفقوده  خواند و تاکید کرد:مردم تاثیر بسزایی در روند کاهشی و یا افزایشی کرونا دارند، باید ماسک زدن را بعنوان حق الناس ببینیم و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم؛ چرا که این ویروس وحشی شده است و انتقال ان ده برابر شده است.

اقوامی از راه اندازی اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: غربالگری  با کمک پایگاههای مقاومت، پایگاهای سلامت، بهداشت و درمان در سطح منطقه ای و بصورت محله محور، خدمات پرستاری را خانه به خانه  با تب سنجی، پایش سلامت نانجام می دهد تا اشخاصی که دچار مشکل هستند، در صورت وخامت به بیمارستان و اگر مشکل جدی ندارند در خانه قرنیطنه کنند.

وی تصریح کرد: دبیر این طرح بر عهده بسیج جامعه پزشکی است که کار جهادی با اسم این سردار شان و منزلت بیشتری پیدا کرده است.

اقوامی استقبال مردم را در طرح نذر خون خوب خواند و بیان کرد: 139 نفر واجد شرایط خون دهی بودند و چیزی حدود 6 هزار و 800 سی سی خون جمع اوری شده است که هر فردی به خون دهی اقدام می‌کند 3 نفر را از مرگ نجات می دهد و از خون در محصولات پلاسما و پلاکت نیز استفاده می شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما