تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۰۶۷
همزمان با افزایش شدید تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آمریکا، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد، صف‌های دریافت غذا در آمریکا، هر روز طولانی‌تر می‌شود.
۰
plusresetminus
روزنامه انگلیسی «دیلی میل»: میلیون‌ها آمریکایی گرسنه هستند و صف‌های دریافت غذای رایگان نیز هر روز طولانی‌تر می‌شود
به گزارش بلاغ، داده‌های وبگاه« ورلد امتر» نشان می‌دهد تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در سراسر جهان عصر دیروز از مرز 59 میلیون و 90 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به یک میلیون و 395 هزار نفر رسیده است. بر اساس داده‌های همین مرکز آماری، آمریکا همچنان با بیش از 12 میلیون و 589 هزار مبتلا و 262 هزار فوتی در صدر جدول جهانی قرار دارد.بر اساس گزارش‌های دانشگاه جان‌هاپکینز، ابتلای نزدیک به ۲۵ درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تنها در ماه نوامبر(آبان) اتفاق افتاده است. و در این ماه بیش از 3 میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر، شرایط اقتصادی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا فشارها را بر مردم آمریکا افزایش داده و اجرای قانون منع رفت و آمد در برخی شهرهای بسیار آلوده هم اوضاع را برای آنها سخت‌تر کرده است. میلیون‌ها آمریکایی از ترس سخت‌گیرانه‌تر شدن قانون رفت و آمد، به فروشگاه‌ها هجوم برده و برای چند روز تا چند هفته مواد غذایی خریده‌اند. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» طی گزارشی در این زمینه نوشت، میلیون‌ها آمریکایی به خاطر شیوع کرونا، گرسنه هستند و صف‌های دریافت غذای رایگان نیز هر روز طولانی‌تر می‌شود. بر اساس این گزارش، در فاصله کمتر از یک هفته تا فرارسیدن عید شکرگزاری که معمولا با خوردن بوقلمون و دیگر خوراکی‌ها همراه است، مردم با خودروهای خود در صف‌های چند کیلومتری مقابل بانک‌های غذا در شهرهای مختلف آمریکا ایستاده‌اند و بسته‌های مواد غذایی را از نیروها و سربازان گارد ملی می‌گیرند. در« آرلینگتن» تگزاس، 6000 خانواده نیازمند بوقلمون یخ‌زده گرفتند، تا روز شکرگزاری را بدون غذا نمانند. دست‌کم ۱۰ میلیون آمریکایی هنوز بیکارند و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، آنها را از داشتن درآمد محروم کرده است.

آتش زدن ماسک
دیلی میل دیروز در گزارش دیگری نیز نوشت، گروهی از طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا در «اورنج کانتی» ایالت کالیفرنیا، در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی که از روز شنبه در این ایالت آغاز شده است،‌ تظاهرات کردند. به نوشته «دیلی میل»، این معترضان که خود ماسکی به صورت نداشتند، تعدادی ماسک‌ را به آتش کشیدند و فریاد زدند: «دیگر ماسکی نباید وجود داشته باشد». معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با عناوین «کرونا یک حقه است» و «نه به محدودیت، اینجا آمریکاست»، راهپیمایی کردند. این معترضان همچنین عکس‌هایی از ترامپ و پرچم آمریکا و پلاکارد‌هایی با عنوان «دزدیدن انتخابات را متوقف کنید» در دست داشتند.ترامپ بار‌ها خود از زدن ماسک امتناع کرده و حتی بعد از ابتلا به کرونا و خروج از بیمارستان، فقط مدت کوتاهی از ماسک استفاده کرد و سپس، در میان طرفدارانش بدون ماسک حاضر شد. محدودیت‌های جدید کرونایی ایالت کالیفرنیا به دستور «گاوین نیوسام»، فرماندار دموکرات این ایالت، از روز شنبه آغاز شده‌ و بر اساس این محدودیت‌ها، مردم ملزم هستند از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح در خانه بمانند مگر آنکه برای کار‌های ضروری مجبور به خروج از خانه شوند.منابع خبری گزارش کرده‌اند درصورتی که شرایط بهبود نیابد این محدودیت‌ها تمدید خواهند شد.محدودیت‌های جدید کرونا در ۴۱ بخش ایالت کالیفرنیا اعمال شده‌اند که وضعیت آنان به رنگ «بنفش» در آمده است. این ایالت ۵۸ بخش دارد.

ماموریت  بزرگ
صندوق کودکان ملل (یونیسف) نیز اعلام کرد که این نهاد در سال ۲۰۲۱ در «ماموریتی بزرگ»، حدود 2 میلیارد دُز واکسن کرونا را به کشورهای فقیر و در حال توسعه ارسال می‌کند.به گزارش فارس، یونیسف دیروز اعلام کرد، این نهاد در قالب «کوواکس» که یک طرح جهانی اختصاص واکسن کووید-۱۹ با همکاری سازمان جهانی بهداشت است، در نظر دارد در سال آینده میلادی (۲۰۲۱) حدود دو میلیارد دُز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه و فقیر جهان بفرستد.صندوق کودکان ملل متحد همچنین خبر داد، در حال همکاری با ۳۵۰ شرکت هواپیمایی و خطوط کشتیرانی برای انتقال واکسن ویروس کرونا و یک میلیارد سرنگ به کشورهای فقیر از قبیل بروندی، افغانستان و یمن است.
«اتلوا کادیلی» مدیر این نهاد جهانی، هم تصریح کرد: «این همکاری با ارزش برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت تا از ظرفیت کافی انتقال و حمل‌ونقل برای این عملیات بزرگ و تاریخی (برای ارسال واکسن کرونا و سرنگ) اطمینان حاصل شود».

طرح کوواکس که تحت رهبری مشترک سازمان جهانی بهداشت و «ائتلاف آمادگی برای ابتکارها در برابر همه گیری» قرار دارد، از کشورهای جهان خواسته که واکسن‌های کرونا را احتکار نکنند و واکسیناسیون افراد در هر کشوری را که بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند، در اولویت اول قرار دهند.بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، حتی قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا، دسترسی به انواع واکسنها در جهان نابرابر بوده و حدود ۲۰ میلیون نوزاد به واکسن‌هایی که آنها را در برابر بیماری‌های جدی مصون می‌کند دسترسی نداشتند.طبق گزارش رویترز، نقش مهم یونیسف  در برنامه کوواکس از جایگاه آن به عنوان بزرگترین خریدار واکسن در جهان حائز اهمیت است و گفته شده که به نمایندگی از ۱۰۰ کشور جهان، بیش از 2 میلیارد دُز واکسن در سال برای عملیات ایمن ‌سازی متعارف و پاسخ به شیوع بیماری‌ها تهیه می‌کند.تا کنون کشورهای چین و روسیه اعلام کرده‌اند که واکسن این ویروس را تولید کرده و آمادگی صدور آن به دیگر کشورها را دارند. مقام‌های آمریکایی هم اعلام کردند که به زودی واکسن کرونا را توزیع خواهند کرد.

پیش از این شرکت «فایزر» اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت که با همکاری «بیون‌تِک» تولید شده تا ۹۵ درصد باعث ایجاد مصونیت در برابر این بیماری می‌شود.به رغم برخی خوشبینی‌ها درباره تولید واکسن، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونا را برای مهار بیماری کووید-۱۹ «ضروری» خوانده اما گفته است که واکسن جایگزین سایر ابزارهای مبارزه با این بیماری نخواهد شد و باید به عنوان مکمل آنها مورد استفاده قرار گیرد.آدهانوم گفته «واکسن به تنهایی این بیماری همه‌گیر را مهار نخواهد کرد».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰