کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبی رودخانه‌های خوزستان به 2 هزار متر مکعب در ثانیه رسید/ سدها از بروز سیلاب جلوگیری کردند

3 آذر 1399 ساعت 16:00

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بسیاری از سازه‌های تقاطعی عرض رودخانه‌ها در بیش از 5 هزار مورد در سطح کشور شناسایی شده و دستور پاکسازی آن صادر شده است تا در صورت افزایش جریان شاهد پس زدگی جریان نباشیم.


به گزارش بلاغ به نقل ازسیف الله آقابیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگو با خبرنگار  با اشاره به بارش‌ صورت گرفته در طول روزهای اخیر گفت: تمامی رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مجاری انتقال آب و مخازن سدها در اثر بارش‌های اخیر با مشکل خاصی مواجه نشده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره این نکته که در برخی از مناطق استان خوزستان در اثر بارش‌های اخیر، جریان آب رودخانه‌ای به 2 هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، حجم قابل توجهی از مخازن سدها برای مقابله با خطرات سیلاب تخلیه شد که در شرایط کنونی پاسخگوی بارش‌های فعلی بوده و زمینه تسکین سیلاب  را مهیا کرده است.
*2250 کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی شده است
وی با اشاره به آمار افزایش میزان ذخیره آبی سدها، گفت: بارش‌های اخیر زمین تغییر قابل توجهی در میزان آب ذخیره شده در پشت سد را فراهم نکرده است. در حال حاضر نزدیک به نیمی از مخازن سدها خالی نگه داشت شده است.
آقابیگی، در بیان اقدامات وزارت نیرو برای مقابله با خطرات سیلاب تصریح کرد: از اوایل سال گذشته تاکنون بیش از  2 هزار 250 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیرهای انتقال آب که در سال گذشته سبب بحران شده بود، لایروبی شده است.
*زمینه سهولت تخلیه جریان سیلاب مهیا شده است
 مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: قریب به 150 کیلومتر از مسیرهای انتقال آب واقع در مناطق آسیب پذیر دیواره‌سازی شده است.
وی در بیان رفع تصرفات موجود در حاشیه رودخانه‌ها گفت: بسیاری از سازه‌های تقاطعی عرض رودخانه‌ها در بیش از 5 هزار مورد در سطح کشور شناسایی شده و دستور پاکسازی آن صادر شده است تا در صورت افزایش جریان شاهد پس زدگی جریان نباشیم.
آقابیگی در پایان تاکید کرد: مجموعه این اقدامات زمینه سهولت تخلیه جریان به سمت بستر ها را مهیا کرده و منجر به جلوگیری از بروز خسارت خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443048

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443048/دبی-رودخانه-های-خوزستان-2-هزار-متر-مکعب-ثانیه-رسید-سدها-بروز-سیلاب-جلوگیری-کردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com