کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیر و کمان درکردستان ورزشی ناشناخته است

3 آذر 1399 ساعت 13:30

رییس هیات تیرو کمان استان کردستان گفت: رشته تیر و کمان جزو رشته‌های پرهزینه ورزشی است که در کروستان چندان شناخته شده نیست.


به گزارش بلاغ به نقل ازآرش مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار  در سنندج اظهار داشت: ورزش تیر و کمان ورزش مفرحی است و محدودیت سنی و حرکتی ندارد، افرادی که دچار معلولیت جسمی حرکتی هستند می‌توانند این رشته را بخوبی انجام دهند.
وی رشته تیر و کمان را شامل رشته‌های کامپوند، ریکرو و سنتی دانست‌ و گفت: متاسفانه رشته تیر و کمان در کردستان چندان شناخته شده نیست.
مشحون با اشاره به اینکه تیر و کمان به دلیل خطرناک بودن نیازمند امکانات ایمن است، مهم‌ترین چالش پیش روی این ورزش را گران بودن تجهیزات این رشته ورزشی بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه این ورزش در سنندج ورزشکاران خاص خود را دارد افزود: تعداد ۳۵ ورزشکار سازمان یافته در رشته تیر و کمان وجود دارد.
رئیس هیات تیروکمان کردستان، تمرین تیر و کمان را نیازمند مکان ویژه و مناسب دانست و گفت: هم اکنون این ورزش در استان در مکان‌های عمومی انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: استعدادیابی در رده‌سنی نوجوانان انجام داده‌ایم اما به دلیل نبود امکانات مالی و نبود مکان مناسب برای تمرین نتوانسته‌ایم حمایت کنیم.
مشحون برگزاری دوره‌های مربی‌گری را یکی از برنامه‌های هیات عنوان کرد و افزود: سال گذشته در این راستا برنامه‌های آموزشی مربی‌گری برگزار شد.
به گفته وی، هم اکنون تعداد ۳۰ مربی در استان داریم.
وی حمایت‌های مالی اداره ورزش و جوانان را بسیار اندک توصیف کرد و گفت: کمک‌های ورزش و جوانان پاسخگوی نیاز ورزشکاران نیست.
به گفته رئیس هیات تیر و کمان کردستان، کردستان توانسته در مسابقات کشوری کامپوند، ریکرو صاحب مقام شود، همچنین دو نفر از بانوان کردستانی توانستند در رشته کمان سنتی و ریکرو مقام آور باشند.
وی شهرستان‌های قروه، سروآباد، دهگلان و مریوان را در رشته تیر و کمان فعال دانست و افزود: شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار دارای رییس هیات هستند.
 استان‌های تهران، البرز و اصفهان توانسته‌اند در رشته تیر و کمان موفقیت‌های خوبی کسب کنند، همچنین کشورهای کره جنوبی، چین و آمریکا از کشورهای موفق در رشته تیر و کمان هستند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443031

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443031/تیر-کمان-درکردستان-ورزشی-ناشناخته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com