کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهادگران در مکتب سردارهمدانی؛ از خانه‌سازی برای معلولان تا خدمت در بیمارستان

3 آذر 1399 ساعت 13:20

جهاد را از شهید حاج حسین همدانی آموختند و گرد هم جمع شدند تا ترجمان جدیدی از مجاهدت را به تصویر بکشند، گاهی با تیشه و رسمان و ماله در کارزار عاشقی به ستیز فقر و بی‌خانمانی رفتند گاهی هم لباس خدمت در بیمارستان به تن کردند و با کرونا مبارزه کردند.


به گزارش بلاغ جهاد را از شهید حسین همدانی آموختند و گرد هم جمع شدند تا ترجمان جدیدی از مجاهدت را به تصویر بکشند، از همت حاج حسین الگو گرفتند و برآن شدند هر چه در چنته دارند در طبق اخلاص هدیه کنند.
بارقه‌ای از امید در دلشان جوانه زد و شدند فرزند بر حق شهید همدانی، جهادگرانی که با محرومیت می‌جنگند و تا پای جان برای رسیدن به هدفشان ایستادند، از خانه‌سازی برای معلولان تا مدرسه‌سازی، از توزیع دفتر و کتاب تا مداد و خودکار، از اهدا بسته‌های نان تا اقلام بهداشتی.
روزی جهادگران در خط مقدم زیر آتشبار دشمن تن به تن جهاد می‌کردند امروز فرزندان آن جهادگران با تیشه و ریسمان و ماله در کارزار عاشقی به ستیز فقر و بی‌خانمانی می‌روند.
روزی رزمندگان پیکر تکه تکه شده همرزم خود را بر دوش می‌کشیدند و پلاک آغشته به خونش را سرمه چشمانشان می‌کردند امروز جهادی‌ها با دست خالی اما دلی مملو از شجاعت دل به مرکز کرونا می‌زنند و یاری‌گر مدافعان سلامت می‌شوند.

جهادگران امروز دکان به دکان ماسک توزیع می‌کنند و چهره به چهره موازین بهداشتی را تشریح، ماسک می‌دوزند و شبانه معابر را برق می‌اندازند، دست به دعا می‌شوند و شهدای جهاد دیروز را واسطه قرار می‌دهند تا دعایشان برآورده شود.
جهادگران دیروز و امروز هم جان بر کف گوش به  فرمان رهبری هستند، صحنه دیروز مبارزه با دشمنان و صحنه امروز با کرونا.
مسوول گروه جهادی شهید همدانی شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت و توانمندسازی اعضای گروه و آشنایی با کوشش و تلاش شکل گرفته است اظهار کرد: ماموریت گروه‌های جهادی شهید همدانی با هدف فعالیت‌های عمرانی، خدمات رسانی، آموزشی و فرهنگی است.
ساخت ۲۵ خانه برای معلولان
علیرضا نوروزی محرومیت‌زدایی روستاها و نقاط کم‌برخوردار را از اهم فعالیت جهادگران دانست و گفت: در حوزه عمرانی ۲۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند و معلول توسط گروه جهادی شهید همدانی ساخته شده که این اقدام در راستای محرومیت‌زدایی برخی از روستاها نقش بسزایی داشت.

وی  به مناسب‌سازی محیط و داخل ۲۰ مدرسه در روستاها اشاره کرد و افزود: مهمترین و عمده‌ترین فعالیت گروه جهادی شهید همدانی رسیدگی به امور محرومان از جمله اهدای بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی و تهیه جهیزیه نوعروسان است. 
این جهادگر با بیان اینکه ۱۹۰ گروه جهادی در شهرستان کبودراهنگ سازماندهی و بکارگیری شدند یادآور شد: جمعیت بالغ بر ۶ هزار نفری  جهادگران از قشرهای مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، بسیج خواهران و فرهنگیان است.

جهادگران در کارزار کرونا 
وی با تأکید بر اینکه جهادگران جوان در بحبوحه کرونا علاوه بر ماموریت اصلی خود که اقدامات عمرانی و فرهنگی است برای گذران از این دوران سخت دست به کار شدند ادامه داد: کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، غربالگری، ضدعفونی شبانه روزی معابر، راه‌اندازی ۱۰ کارگاه تولید ماسک و لباس گان از اقدامات مهم جهادگران در ۹ ماه گذشته بوده است.
نوروزی به حضور گردان‌های بسیج در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ورود و خروج در شهرستان و اجرای رزمایش دفاع زیستی در پنج مرحله اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی نقاهتگاه و تامین نیروی انسانی همچنین آموزش چهره به چهره و تبیین نکات بهداشتی برای آحاد مردم از اقدامات ارزشمند دیگر جهادگران جوان بوده است.
وی در ادامه به اهمیت و تاثیرگذاری اقدامات گروه‌های جهادی پرداخت و افزود: فعالیت خودجوش و مردمی بسیجیان برای کنترل و کاهش گستردگی این ویروس منحوس موثر بوده است.
مسوول گروه جهادی شهید همدانی شهرستان کبودراهنگ با تأکید بر اینکه جهادگران با تمام قوا در راستای کمک‌رسانی حتی در بیمارستان‌ها پای کار هستند یادآور شد: مردم هم به واسطه قدردانی از اقدامات مهم بسیجیان همکاری خوبی داشتند و اغلب به توصیه‌های بهداشتی عمل کردند.
خدمت جانانه جهادگران
وی علاوه بر خدمات رایگان جهادگران در مورد کمک‌های نقدی و غیر نقدی این افراد تصریح کرد: گروه‌های جهادی جانانه از مال و جان خود گذشتند تا بذر امید بین مردم و کادر درمان جوانه بزند به طوری که هر کجا لازم بود با رغبت و با تمام توان از خودشان هزینه کردند.

نوروزی ادامه داد: کرونا باعث شده گروه‌های جهادی بیشتری  اعم از خواهران و برادران پای کار بیایند حتی به کمک‌رسانی در بیمارستان‌ها به عنوان نیروی خدماتی دریغ نکردند.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی در حقیقت لبیک به فرمان رهبری برای حضور حداکثری مردم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا است گفت: با کمک بسیجیان و مردم بطن جامعه از این دوران گذر خواهیم کرد و این ویروس ریشه‌کن خواهد شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 443030

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/443030/جهادگران-مکتب-سردارهمدانی-خانه-سازی-معلولان-خدمت-بیمارستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com