تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۴۳۰۱۱
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد از تولید بیش از 50 هزار تُن سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعزیز نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بستان‌آباد یکی از قطب‌های تولید محصول سیب‌زمینی در سطح استان بوده و ظرفیت بالایی به لحاظ شرایط آب و هوایی برای تولید این محصول دارد، سیب‌زمینی تولیدی این شهرستان از کیفیت بالا و بازار پسندی مناسبی برخوردار می‌باشد.
وی گفت: امسال در این شهرستان حدود یک‌هزار و 300 هکتار از زمین‌های زراعی به کشت این محصول اختصاص یافته که بیش از 60 درصد این مزارع مجهز به آبیاری تحت فشار بوده و حدود 50 هزار تُن سیب‌زمینی برداشت شده است که بخشی از این تولید روانه بازار شده و قسمتی هم در انبارهای کشاورزان نگهداری شده و به تدریج در ماه‌های آینده به فروش خواهد رسید. 
نوروزی بیان کرد: میزان نیترات سیب‌زمینی تولیدی این منطقه با توجه به انجام آزمایش نیترات سنجی که توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان به صورت تصادفی صورت گرفته در حد سالم تعیین گردیده است که این امر ناشی از تلاش همکاران این مدیریت می‌باشد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویج مصرف بهینه کودهای شیمیایی به‌خصوص کود اوره محقق شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما