تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۴۲۹۷۹
یک کارشناس اقتصادی گفت: اغلب مشکلات به داخل کشور مربوط است.
۰
plusresetminus
مشکلات اقتصادی به داخل کشور مربوط است نه خارج

به گزارش بلاغ، امرا... امینی بیان کرد: لغو برخی ممنوعیت‌های وارداتی با سیاست‌های خود وزارت صمت در تناقض است، ما معتقدیم مشکلات امروز کشور ما با باز شدن دروازه‌های واردات حل نمی‌شود و اغلب به داخل کشور مربوط است.

وی افزود: باز شدن اقتصاد و همراه شدنش با بازار‌های جهانی نیاز به شرایط خاصی دارد؛ اقتصاد آزاد نباید به معنای ورود کالای ساخته شده و دور ماندن از تکنولوژی باشد. این اتفاق زمانی می‌تواند محقق شود که صنایع کشور ما به حداقل‌های رشد و توسعه رسیده باشد و توان حضور بازار‌های جهانی را داشته باشد.

در عین حال، فربد زاوه، کارشناس اقتصادی بیان کرد: هر جا و هر زمانی که شاهد مداخله غلط دولتی‌ها بودیم در نهایت به افت تولید و ایجاد فساد منجر شد.

همچنین، جمشید‌نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: متأسفانه در زمان جنگ اقتصادی شرایط را برای بخش خصوصی بسیار نامناسب کردیم، فشار‌هایی که دخالت‌های نادرست دولت بر بخش خصوصی وارد کرد باعث شد این بخش نتواند از شرایط نهایت استفاده را ببرد. این شرایط می‌توانست به نفع تولید و تولید و توسعه صادرات تمام شود، اما متأسفانه تأثیر معکوس داشت.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال قیمت ارز دو برابر شد، اما نه تنها رشد اقتصادی نداشتیم بلکه میزان صادرات ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد. دو برابر شدن قیمت ارز می‌توانست رشد حداقل دو برابری را در حوزه صادرات به همراه داشته باشد، اما مشکلاتی که در بخش خصوصی پیش آمد و مداخله غلط در تصمیمات تجاری کشور باعث شد با وضع امروز مواجه باشیم.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: با توجه به روندی که وزیر صمت پیش گرفته و با اتکا به تفکرات بخش خصوصی و مشورت با این بخش در آیند‌ه‌ای نزدیک شاهد اتفاقات بسیار مناسبی خواهیم بود.
منبع : خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما